arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۰

بیشتر دانشجویان دانشگاههای امریکا، اهل کجا هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چینی ها بیشترین جمعیت دانشجویان خارجی را در دانشگاههای آمریکا تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، سال گذشته چینی ها برای نخستین بار رکورد هندی ها را شکستند و با اعزام صد و بیست و هشت هزار دانشجو به آمریکا، عنوان پر شمار ترین دانشجویان خارجی در دانشگاههای آمریکا را به خود اختصاص دادند.

هر دانشجو دست کم چهل هزار دلار در سال برای تحصیل خود در دانشگاههای آمریکا هزینه می کنند و برخلاف دانشجویان آمریکایی، از هیچ امتیازی مانند تخفیف یا بورسیه برخوردار نمی شوند ولی با وجود گران بودن هزینه تحصیل و دشواری درس خواندن در آمریکا، بیشتر این دانشجویان معتقدند این تحصیل در این دانشگاهها ارزش هزینه کردن را دارد زیرا می توانند دانش لازم را از آمریکا به کشور خود منتقل کنند.

دو سوم دانشجویان خارجی در آمریکا، خود هزینه هایشان را تامین می کنند و این امر سودی بیست میلیارد دلاری برای اقتصاد آمریکا به ارمغان می آورد؛ به دیگر سخن این سود به اندازه کافی چشمگیر است تا دولت آمریکا به آن به چشم خدمات صادراتی نگاه کند. از دیگر سو، تکثر گرایی سودی دیگر است که حضور دانشجویان خارجی در دانشگاههای آمریکا به ارمغان می آورد به شکلی که یک دهکده کوچک جهانی را می توان در دانشگاههای آمریکا به چشم دید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
0
1
و سود بینهایت دیگر . مطمعنا به انواع حیله و طرفند نخبه های دیگر کشورها را جذب فرهنگ خود میکنند و این میشود پایه تکنولوژی و قدرت بلامنازع انها .
نظرات بینندگان