arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴

پوردستان: ارتش تهدیدهای دشمن را رصد می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش به صورت مداوم تهدیدهای دشمنان را رصد کرده و آمادگی مناسب برای مقابله با آن دارد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب های پیوند ماندگار و تقویم تاریخ دفاع مقدس در فرهنگسرای امام (ره) افزود: ارتش جمهوری اسلامی، فداکاری های بسیاری در دوران دفاع مقدس نشان داده که این رشادت ها با حمایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به صورت کتاب تدوین شده و در اختیار هموطنان قرار می گیرد.

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی برای آمریکایی ها یک شوک ژئوپلیتیک بوده است، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی، جهان به صورت دوقطبی از سوی آمریکا و شوروی اداره می شد که یکسری کشورها تحت نفوذ آنها بودند، ایران مهم ترین قمر آمریکا بود که مزیت های فراوانی هم داشت.

پوردستان ادامه داد: از جمله مزیت ها آن بود که ایران در شمال آبراه خلیج فارس بوده و می توانست مسیر انرژی را کنترل کند، بیش از 3 هزار کیلومتر مرز خشکی و آب با شوروی داشت که آمریکا از این طریق می توانست کوچک ترین حرکت را در روسیه رصد کند و دیگر آن که کشورمان محلی برای فروش بازار محصولات آمریکایی بود که با ظهور انقلاب اسلامی این مزیت ها گرفته شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی با خود ادبیات مردمسالاری ، استکبارستیزی و ولایت فقیه را به همراه آورد، افزود: آمریکایی ها می دانستند که این ادبیات ایران، کشورهای منطقه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل از 23 بهمن 57 اقداماتی از جمله استفاده از وجود منافقان در کشور ایجاد کردند.

پوردستان اضافه کرد: کار این گروهک بمب گذاری بود، ولی در این راه موفق نشدند. سپس می خواستند کردستان را از ایران جدا کنند که در این زمینه نیز ناکام ماندند.پس از این اقدامات صدام جنگ علیه ایران را آغاز کرد و در واقع هدف آمریکا براندازی نظام بود که در این عرصه ارتش جمهوری اسلامی به رسالت و ماموریت خود به شایستگی عمل کرده و آنان را سرکوب کرد.

وی با بیان این که باید این رشادت و فداکاری های ارتش باید کتاب شود گفت: این کتاب ها مستنداتی برای نسل جوان است که بدانند پدران و مادران خود چگونه برای دفاع از مملکت در عرصه های مختلف حاضر شدند.

پوردستان افزود: رونمایی از کتاب های پیوند ماندگار ( ارتش در گذار از بحران های انقلاب) و مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس، سندی برای نسل های آینده است که می توانند بهره برداری لازم را از آن داشته باشند.

کتاب ارتش در گذار از بحران های انقلاب نوشته امیر سرتیپ سید حسین محمدی دارای 8 فصل بوده و به موضوعاتی مانند تعریف انقلاب، فرهنگ و معنویت، مفهوم رهبری، رهبری در شیعه، ایدئولوژی در انقلاب ها، مفهوم تجاوز، مهم ترین مساله جهان اسلام، اشکانیان تا قاجار، رضاخان، ارتش به سبک امروزی، نیروی زمینی بعد از جنگ جهانی دوم، ترور شاه توسط سرباز شمس آبادی، حوادث پانزده 57 و... می پردازد.

کتاب تقویم تاریخ دفاع مقدس جلدهای 28، 29 و 30 به تالیف سعید پورداراب با ویرایشگری حمیدرضا هدایت و شعاع الدین فلاح دوست بوده که این کتاب ها توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان