arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴

معاون وزير علوم: بورسيه شدن 900 دانشجو صحت ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بورسیه شدن 900 دانشجو در دولت یازدهم صحت ندارد.

دکتر سید ضیا هاشمی امروز در همایش میثاق در مشهد افزود: اسامی و تعداد دانشجویان بورسیه شده در سال گذشته محدود و شفاف است.

هاشمی ادامه داد: برخی از دانشگاه‌های کشور با پذیرش دانشجو در مقاطع دکتری و فوق دکتری در برخی رشته‌ ها، نیاز وزارت علوم را تامین می‌ کنند و فراهم کردن بورسیه فقط برای تعدادی از رشته‌ های محدود انجام می‌ شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم همچنین گفت: هویت و شخصیت افراد در دوران دانشجویی شکل می گیرد.

او افزود: بسیاری از اتفاق های بزرگ به دست دانشجویان رقم می خورد بنابراین آن ها باید برای این دوران ارزشمند برنامه ریزی ویژه ای داشته باشند.

هاشمی با اشاره به اهمیت بالای دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هم اکنون دو وزیر حوزه آموزش عالی یعنی وزرای علوم و بهداشت و نیز وزیر کشور دولت تدبیر و امید از دانش آموختگان دانشگاه فردوسی هستند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: مشهد هم همچون دانشگاه فردوسی شهر فرهیختگی و فرهنگ پروری است، دانشجویان این شهر و همه کشور باید راه علم، تدبیر و عقلانیت را در پیش بگیرند و حضور در دانشگاه این مسیر را برای آنها فراهم می کند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: هشتمین جشنواره علمی و فرهنگی حرکت، 18 مهر امسال با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در این کلانشهر برگزار می شود.
نظرات بینندگان