arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴

سفر رئیس جمهوری اندونزی به ایران، به زودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در نیویورک درباره سفر رئیس جمهوری اندونزی به تهران در آینده نزدیک گفت‌وگو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک ملاقات و در خصوص مسائل دوجانبه و ضرورت گسترش روابط فیمابین و همچنین همکاری برای حل مشکلات منطقه‌ای خاورمیانه از جمله بحران سوریه و آوارگان این کشور تبادل نظر کردند.

خانم رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در این دیدار حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را گام مهمی در راستای صلح و امنیت بین‌الملل دانست و علاقه‌مندی کشورش را نسبت به اجرای توافقات اعلام کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص حل بحران منطقه خاورمیانه بر ضرورت استفاده از راه‌حل سیاسی با حضور همه کشورها و طرف‌های ذیربط تاکید کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه یک طرح اقدام 4 مرحله‌ای ارائه داده است.

استفاده از ظرفیت‌های ایران و اندونزی برای حل مسائل منطقه‌ای، ضرورت گسترش روابط دوجانبه، حمایت از یکدیگر در محافل بین‌المللی و تبادل هیات‌های سیاسی عالیرتبه از جمله سفر قریب‌ الوقوع وزیر امور خارجه اندونزی به تهران و نیز سفر رئیس جمهور اندونزی در آینده نزدیک به جمهوری اسلامی ایران از جمله مواردی بود که در گفت‌وگوهای امروز فیمابین وزرای امور خارجه ایران و اندونزی مطرح شد.

نظرات بینندگان