arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴

3600 حاجی فردا با 12 پرواز بازمی‌گردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

1100 نفر از حاجیان ایرانی امروز (دوشنبه) با چهار پرواز به میهن بازمی‌گردند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پروازهای کاروان‌های "مدینه قبل" از فرودگاه جَده آغاز شده است گفت: امروز سه پرواز با هواپیمایی ماهان به مقصد فرودگاه امام‌خمینی (ره) و یک پرواز نیز با هواپیمایی عربستان به مقصد گرگان انجام می‌شود.

«حسن سرخوش» گفت: فردا (سه‌شنبه ) هم 3900 حاجی با 12 پرواز دو شرکت هواپیمایی ماهان و عربستان به مقصد چهار استان تهران، گلستان، ساری و تبریز منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه 36 هزار و 500 زائر مدینه قبل قرار است با 144 پرواز از فرودگاه جده به کشور انتقال یابند اضافه کرد، پروازهای حجاج مدینه قبل بیستم مهر ماه پایان خواهد یافت.

مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت افزود: پروازهای27 هزار و 500 زائر "مدینه بعد" هم 12 مهرماه از فرودگاه مدینه آغاز و 26 این ماه پایان خواهد یافت.

وی همچنین گفت: امروز با اعزام 34 کاروان به ظرفیت 4400 نفر انتقال زائران مدینه بعد به شهر پیامبر(ص) آغاز شد و تا 18 مهرماه (26 ذی حجه) ادامه خواهد داشت.

این مسئول سازمان حج و زیارت اظهار داشت، برای انتقال پیکر جان‌باختگان حادثه دلخراش منا و بستگان‌شان به ایران و همچنین مجروحانی که هیئت پزشکی تائید کند، ‌پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

امسال 61 هزار زائر ایرانی برای بجا آوردن مناسک حج به عربستان اعزام شدند.

نظرات بینندگان