arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰

كرش قطعا با فرگوسن برای پذیرفتن پیشنهاد تیم ملی مشورت كرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
    

رییس كمیته بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: قصد ما این است كه با گزینه ها به توافق نهایی برسیم اما هیچ پیش قراردادی امضا نخواهم كرد.

عباس ترابیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت توافق فدراسیون فوتبال با كارلوس كرش صحبت هایی را بیان كرد كه مشروح آن در زیر می آید:

* بالاخره كرش چه روزی به تهران می آید؟

در راستای برنامه ها و مذاكره ها بنده عازم اروپا شده ام تا صحبت های نهایی را با كارلوس كرش و مربی دیگر داشته باشیم تا در نهایت با یكی از آنها قضیه را تمام كرده و نتیجه را اعلام كنیم. البته هر دو مربی از چنین وضعیتی مطلع هستند و می دانند ممكن است با یكی از آنها به توافق برسیم.

* گفته می شود كه فدراسیون برای كرش ویزای ایران و حتی بلیت پرتغال به مقصد آلمان را برای عزیمت به تهران گرفته بود اما به دلیل تاخیری كه مدیر برنامه هایش برای سفر به آلمان داشته، سفرشان چند روزی به عقب افتاده است؟

من چنین چیزی نشنیده ام. اما آخرین برنامه قطعی سفر بنده به اروپاست تا با آنها مذاكره نهایی را انجام دهم.

* آیا شما برای بالا نرفتن انتظارها و درخواست های كرش همچنان مربی دیگری را هم جزو كاندیدا می دانید؟

نه واقعا این طور نیست. ما هنوز با آن مربی دیگر (فاتح تریم) در ارتباط هستیم و حتی توافق ها را به موازات مذاكره با كرش پیش بردیم. ما نمی خواهیم آن مربی دیگر را ازدست بدهیم.

* مقصد شما آلمان است؟

مقصدم را اعلام نكردم اما قطعا تركیه نیست.

* پرتغال هم كه نیست؟

دیگر بیشتر از این چیزی نگویم بهتر است (باخنده).

* دو مورد اختلاف نظری كه علی كفاشیان (رییس فدراسیون) از آن یاد كرد در موارد حقوقی است؟

این اختلاف نظرها واقعا جدی نیست و چیزی نیست كه حل نشود. ما فقط درباره این مساله با هم صحبت خواهیم كرد تا به طور مشترك راهكاری را برای آن در نظر بگیریم.

* آیا این اختلاف نظر را با آن مربی دیگر هم دارید؟

با گزینه دیگر تقریبا مشكل خاصی نداریم چرا كه او خیلی بیشتر از كرش ایران را می شناسد و از اوضاع و احوال آن با خبر است.

* مشكل موجود با كرش به مساله محرومیتش پس از جام جهانی ۲۰۱۰ و رای دادگاه CAS (شورای عالی حكمیت ورزش) ارتباطی دارد؟

خیر آن موضوع كه تمام شد. بنده زمانی كه به طور جدی توافق ها با كرش را دنبال می كردم از دوستانی كه در فیفا دارم درباره این موضوع پرسیدم كه آنها به من اطمینان خاطر دادند كه هیچ مشكلی از این بابت وجود ندارد. موضوع به اذیت كردن یك پزشك سیاسی در فدراسیون آنجا بود كه با كرش چپ افتاده بود؛ فیفا هم از این موضوع اطلاع داشت. در نهایت روزی كه قرار بود كرش در جلسه "هرینینگ" (جلسه بیان آخرین توضیحات) شركت كند، الكس فرگوسن (سرمربی منچستریونایتد) هم به آن جلسه رفته بود تا مشكل به طور كامل شود. در نهایت همین هم شد. این جلسه در زوریخ برگزار شد و بنده هم آنجا بودم كه فرگوسن را همراه كرش دیدم.

* شنیده اید كه كرش برای حضور سه ساله در ایران با فرگوسن هم مشورت كرده است؟

كرش چیزی در این رابطه به من نگفته است اما قطعا او در این باره با فرگوسن و دوستان دیگرش مشورت كرده است. پیش از عید یكی از رسانه ها از من خواست یك "دروغ ۱۳" به آنها بگویم كه گفتم كرش كه به ایران بیاید فرگوسن را هم با خودش می آورد. خدا را چه دیدید، شاید با وضع فعلی چنین چیزی به واقعیت هم تبدیل شود!

* اگر در اروپا با كرش به توافق برسید، پیش قراردادی را با وی امضا می كنید؟

شواهد امر نشان می دهد كه امید زیادی برای رسیدن به توافق نهایی داشته باشیم. اما بنده به هیچ وجه پیش قرارداد احتمالی با كرش را امضا نمی كنم. او برای این كار باید به تهران بیاید تا قرارداد را كفاشیان امضا كند. بنده تاكید می كنم كه فقط یك مذاكره كننده هستم و حتی تمامی مفاد توافق ها با مربیان را با رییس فدراسیون چك كرده و تاییدش را از او می گیرم.

* آیا در دور دوم مذاكره با كرش (پس از آنكه در وهله اول كرش سرمربیگری تیم ایران را نپذیرفت) به درخواست های فدراسیون چیزی اضافه شده یا از آن كم شده است؟

توافق ها بر پایه همان موارد و بندهای قبلی است.

* از كرش نخواسته اید كه با توجه به اهمیت بازی های تیم امید در سال ۹۰ به جهت كسب سهمیه المپیك ۲۰۱۲ لندن، حداقل برای یك سال یا چند ماه سرمربی تیم امید هم باشد؟

در چیزی كه ما با كرش بستیم البته اسمش را نمی شود پیش قرارداد گذاشت! تاكید كرده ایم كه شما و تیمت در ایران فقط عهده دار مسوولیت تیم ملی بزرگسالان ما نیستید و هم زمان مدیریت تیم های امید و جوانان ایران را هم باید بر عهده داشته باشید. حتی بنده قرعه تیم های امید و جوانان در بازی های پیش رو و نیز برنامه شش هفته پایانی لیگ برتر را هم برایش فرستاده ام. قبل از این هم برنامه مسابقه ها را به طور دائم برایش ارسال كرده بودم. او به درك اینكه شرایط تیم امید تا چه حد حساس و مهم است كاملا رسیده و به موضوع اشراف دارد. باید دید اگر به تهران آمد و جلسه هایی را برگزار كرد، خودش روی نیمكت تیم امید می نشیند یا این مسوولیت را به مربی دیگری می سپارد.

* كرش پس از دور اول مذاكره ها مشكلات خانوادگی را علت رد پیشنهاد ایران بیان كرد، آیا اكنون این مشكل از جانب او حل شده است؟

بله این مشكل ظاهرا حل شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
0
1
نه بابا مشکل خانوادگی نداشت مشکل پول عربستانی ها بود که فعلا خبری نیست بخاطر همین هم اومده سمت ما
نظرات بینندگان