arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۰۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴

دیدار حسن هاشمی با وزیر بهداشت عربستان برای انتقال اجساد جان‌باختگان منا/ پیام تسلیت پادشاه سعودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ادامه رایزنی‌ها در عربستان سعودی و وعده‌های وزیر بهداشت این کشور برای همکاری در تسریع انتقال اجساد جان‌باختگان ایرانی به کشور، خبر داد.

دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به جلسه امروز ولیعهد عربستان که در جده و با حضور جمعی از مقامات ارشد، وزیران و مسوولان امنیتی این کشور به مدت سه ساعت به منظور بررسی فاجعه منا برگزار شد، گفت: در ادامه این جسله دیداری با همتای سعودی خود داشتم که دو ساعت طول کشید. وزیر بهداشت عربستان در این دیدار پیام تسلیت پادشاه، هیات وزیران و مردم این کشور را تقدیم مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور، دولت و مردم ایران کرد و گفت که قلب آن‌ها نیز از این فاجعه مالامال اندوه است.

او درباره رایزنی‌ها و تعاملات صورت گرفته در دیدار با وزیر بهداشت عربستان، اظهار کرد: قرار شد زائران ایرانی جان باخته‌ای که هویت‌شان مشخص شده به جده و از آنجا به ایران منتقل شوند. درباره مفقودین ایرانی نیز قرار شد پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

هاشمی ادامه داد: براساس این تعاملات مقرر شد ادامه شناسایی اجسادی که هویت‌شان مشخص نشده، اما چهره و مشخصات نزدیک به ایرانی‌ها را دارند، در داخل کشور صورت گیرد.

به گفته هاشمی، انتقال اجساد زائران به ایران توسط هیأتی متشکل از چند نماینده از وزارت حج، معاون ارشد و قائم مقام وزیر حج، تعدادی از مسوولان وزارت بهداشت و پزشکی قانونی عربستان به همراه هیات تشکیل شده در سازمان حج و مرکز پزشکی حج و زیارت ایران به سرعت انجام شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: قرار است بیانیه‌ای از طرف وزارت بهداشت عربستان به منظور تشریح تفاهم‌ها و ارتقا همکاری‌های دو کشور ابلاغ شود تا نسبت به پیگیری این تفاهم‌ها اطمینان حاصل شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
12
41
نمیدانم چه بگویم ولی بااین حال بازهم دولت و مسولین نظام باید پی گیر مساله باشن ؛ با تسلیت و عذرخواهی از الام مردم ایران کم نخواهدشد.
علی محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
0
ما معذرت خواهی نمیخاهیم
انها میتوانستند روز حادثه کمک کنندو از جان دادن هموطن هامون بکاهند . اما ال سعود کاری نکرد .
حسن
|
Germany
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
1
زنده باد دكتر هاشمي كه كاملا از صحبت هاشون معلومه به دنبال كاهش كينه بين دو ملتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
1
عربستان نيازبه يك برخوردجدي ازطرف ايران رادارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
1
به نظرمن این مسئله در فضایی آرام و با درایت بهتر مدیریت و حل خواهد شد
نظرات بینندگان