arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون امنیت ملی:

تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه منا ضروری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا نوشت: علاء الدین بروجردی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل هیات حقیقت یاب برای بررسی حادثه منا افزود: کشورهایی که در این حادثه دچار خسارت شده اند باید نسبت به روشن شدن سرنوشت اتباع خود موضوع را پیگیری کند و از طرفی یافتن راه کارهایی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی بعدی اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی ادامه داد:وزارت امور خارجه کشورمان نیز باید در این زمینه مذاکراتی را با دیگر کشورهایی که در این حادثه دچار خسارت شده اند انجام دهد و از طریق تماس با همتایان خود در وزارت امور خارجه کشورها اقدام نماید .نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت عربستان در این زمینه باید پاسخگو باشد، اظهارداشت: طبیعی است که با توجه به ابعاد حادثه دولت عربستان نیز باید به احترام این 24 کشور همکاری های لازم را برای بررسی موضوع انجام دهد .

بروجردی در رابطه نقش سازمان های بین المللی و حقوق بشری در این زمینه نیز گفت: با توجه به اینکه این موضوع مرتبط با کشورهایی است که مرتبط با این موضوع می باشد باید مبنای همکاری این کشورها و عربستان سعودی قرار گیرد و کشور عربستان تا شفاف شدن ایعاد فاجعه گام عملی تر و موثرتری بردارد .

وی اضافه کرد: در صورتی که چنین اتفاقی از سوی کشور عربستان صورت نگیرد و همکاری های لازم انجام نشود کشورها می توانند از طریق سازمان های بین المللی وارد عمل شوند چرا که این حادثه مسئولیتی است که برعهده میزبان بوده است .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:با توجه به گزارش های متعددی که از کم توجهی ، بی تفاوتی و عدم بی برنامه گی نیزوهای امنیتی و خدماتی اتفاق افتاده است باید ابعاد مختلف این حادثه به دقت مورد بررسی قرار گیرد .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان