arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۵۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰

سفیر ایران در سوریه: حوادث سوريه نسخه دوم فتنه 88 ايران است

سفير جمهوري اسلامي ايران در دمشق حوادث جاري در سوريه را ساخته و پرداخته دشمن و نسخه دوم فتنه سال 1388 ايران دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: سفير جمهوري اسلامي ايران در دمشق حوادث جاري در سوريه را ساخته و پرداخته دشمن و نسخه دوم فتنه سال 1388 ايران دانست.

سيد "احمد موسوي " سفير كشورمان در دمشق طي سخناني در سمينار "بررسي بيداري اسلامي و مبارزه با فتنه‌ " در سوريه؛ با فتنه خواندن حوادث جاري در سوريه تاكيد كه اين حودث كه از سوي دشمن طرح ريزي شده است نسخه دوم فتنه‌اي است كه پيش از اين توسط دشمن در ايران طرح ريزي شده بود.

وي با اشاره به مواضع دمشق در محور مقاومت در منطقه گفت: دشمن امنيت و آرامش سوريه را هدف قرار داده است.دشمن در فتنه سال 88 در ايران شعار "نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران را سر داد " و اكنون در حوادث "درعا " شعار "نه حزب الله و نه ايران " سر دادند و اين امر نشان مي‌دهد كه منبع اين شعارها يكي است.

موسوي تاكيد، كساني كه شعار "نه حزب الله و نه ايران " در درعا سر دادند مزدوران خارجي بوده كه از دشمن و از صهيونيست‌ها خط مي‌گيرند.

وي حوادث جاري در منطقه را مقدمه‌اي براي تحقق اهداف و تعاليم انبياي الهي دانست و افزود: اين بيداري اسلامي و عربي مقدمه‌اي براي تحقق آن هدف بزرگ است كه انبياي الهي آن را وعده داده بودند.... حاكمان ظالم و فرعونيان در همان مسير فرعون، نمرود، ابو جهل و ابوسفيان سير كرده و سير مي‌كنند.

موسوي با بيان اينكه حاكمان ظالم مي‌دانند كه دين باعث سرنگوني فرعونيان يعني ابوجهل و نمرود شده است، افزود: فرعونيان در طي ساليان دراز با راه اندازي جنگ ضد دين و قرآن، طي چندين سال مقوله "دين افيون ملت هاست " را سر دادند... شاه ايران نيز به مبارزه با دين برخاسته بود و با كشف حجاب با مقابله مراجع ديني روبرو شد.

وي با مشابه خواندن اقدامات "زين العابدين بن علي " رئيس جمهور مخلوع تونس با شاه ايران، گفت: يكي از شرط‌هاي اشتغال زنان در تونس در زمان بن علي كشف حجاب بود و همان‌طور مردم نمي‌توانستند در هر مسجدي نماز بگذارند.

سفير كشورمان در دمشق با بيان اينكه پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) نظريه "دين افيون ملت‌هاست " را باطل كرد، افزود: پيروزي انقلاب اسلامي در ايران به همه جهانياني كه خواستار زندگي و توسعه هستند نشان داد كه زندگي، بركت و خير و نيكي با دين امكان پذير است.

وي بيداري اسلامي را نشات گرفته از انقلاب اسلامي در ايران خواند و افزود: وقتي مي‌گوييم كه انقلاب اسلامي ايران راه و روش انقلاب‌هاي اسلامي ديگر ملت‌هاست؛‌منظور دخالت ايران در آن كشورها نيست بلكه منظورمان اين است كه انقلاب به الگو و اسوه‌اي تبديل شده است.

موسوي با بيان اينكه درخت انقلاب اسلامي در ايران به رغم همه فتنه‌ها پر صلابت‌تر شده است،‌ افزود: دشنمان وقتي نتوانستند با فتنه‌هاي قومي و ترور شخصيت‌ها انقلاب اسلامي را نابود كنند به جنگ مسلحانه روي آوردند... ولي با پايداري ملت ايران و فرماندهي درست امام راحل (ره) نظريه "دين حيات بخش ملت هاست " را زنده كرديم.

وي تجريه كشورهاي اسلامي را يكي از اهداف دشمن برشمرد و افزود: دشمن پس از تجزيه سودان و ايجاد اسرائيل دوم در جنوب اين كشور در حال حاضر در راستاي تجزيه يمن و ليبي تلاش مي‌كند. همچنين توطئه‌هايي براي تجزيه سوريه دارند.

موسوي با انتقاد از برخي موضع‌گيري ‌هاي دوگانه در قبال انقلاب‌هاي مردمي در منطقه تاكيد كرد: يكي از علماي اسلام كه همگي وي را مي‌شناسيد مردم را به تظاهرات عليه رژيم سابق مصر تشويق مي‌كرد وقتي نوبت ليبي رسيد براي قتل قذافي فتوا صادر مي‌كند ولي هنگامي كه اين اعتراضات به بحرين رسيد آنرا فتنه مذهبي مي‌خواند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
احمد
|
UNITED STATES
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
1
9
اگه ما مسلمونيم بايد بدون توجه به منافع ملي بايد از مظلوم دفا كنيم نه از ظالم.پس فرق جمهوري اسلامي با آمريكا چي؟هر اعتراظي به نفعمون محكوم ميكنيم هر جا به ضررمون ميگيم فتنه 2.آمريكا به ليبي حمله ميكنه ولي كاري به كشته شدن شيعيان بحرين نداره.اين بود شعارهاي اول انقلاب؟ان شا الله تمام كساني كه پشت اسلام قايم ميشن به اسلام ضربه مي زنن به هوش بيان.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
1
7
قربونت برم كار سفارت ها دفاع از منافع ملي.رسيدن به منبع اطلاعات دقيق و به روز ممكن نيست مگر با گماشتن افرادي در موقعيت هاي استراتيژيك.همون جاسوسي.همه سفارت خونه ها كارشون اينه.
پویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
0
13
سران فتنه شون کیهههه؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
1
11
چطوره این فتنه است ولی جاهای دیگه قیام مردمه دو پهلو صحبت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
این فتنه هست به چند دلیل
1.در انقلاب مصر نخست وزیر اسراییل به شدت نگران بود و لی در فتنه ی سوربه یک ملیون پیامک در حمایت از معترضین به مردم سوریه از طرف اسراییل ارسال شد.
2.رسانه های غربی در انقلاب مصر در مورد کشته ها امار رسمی دولت دروغگوی حسنی مبارک رو دکر می کردند ولی در سوریه به نقل از شاهدان عینی(!) تعداد کشته ها رو 10 برابر بیشتر اعلام می کنند
3.بشار اسد بر خلاف مبارک حمایت مردمی دارد و وقتی تظاهرات کردند همه شاهد بودیم
4.با انقلاب مصر منافع غرب و اسراییل به خطر افتاد در حالی که نا ارامی های سوریه غرب و اسراییل رو خوشحال کرد
5.خاندان مبارک در مصر ثروت انباشته شده ی زیادی داشتند در حالی که در مورد بشار اسد این طور نیست.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
0
1
از یک گماشته چه انتظارکه از جانب مردم حرف بزند!
کمندی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
0
2
در مورد لیبی هم بفرمایید خوب است نسخه چندم است. آن جا باید ضریب بخورد.
سمانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
0
2
دستت درد نکنه از خبراتون.مردم سوریه هم آزادی می خوان چرا در رسانه ما اعتراض اونا را پخش نمی کنند؟
نظرات بینندگان