arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰

پسران قذافی به دنبال برکناری پدرشان؟

منابع آگاه اعلام کردند دو پسر قذافی پیشنهادی را مطرح کرده اند که شامل کناره گیری دیکتاتور لیبی و تشکیل دولتی انتقالی در لیبی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پانا: منابع آگاه اعلام کردند دو پسر قذافی پیشنهادی را مطرح کرده اند که شامل کناره گیری دیکتاتور لیبی و تشکیل دولتی انتقالی در لیبی است.

روزنامه نیویورک تایمز از طرح سیف الاسلام و سعدی قذافی پسران دیکتاتور لیبی برای دستیابی به دمکراسی در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، پیشنهاد تشکیل دولت موقت که توسط شماری از دیپلماتهای لیبیایی مطرح شده و مورد حمایت دو پسر قذافی قرار گرفته، شامل کناره گیری پدرشان از قدرت نیز می شود. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا قذافی نیز با چنین طرحی موافق است یا نه.

نیویورک تایمز در ادامه از عدم آمادگی دیکتاتور 68 ساله لیبی برای کناره گیری خبر داده و نوشته که پسران وی قصد دارند بدون قذافی روند تغییر رژیم در لیبی را کلید بزنند.

این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به سیف الاسلام مدعی شده که اگر این دو پسر قذافی بخواهند، تغییرات در لیبی به سرعت انجام خواهد گرفت.

گویا این دو نظری متفاوت با دیگر برادران خود دارند، در حالیکه آنان بر لزوم تغییر راهبردی و نزدیکی به غرب در برهه کنونی تاکید دارند، دو برادر دیگر معتصم و خمیس مخالف این عقیده بوده و بر مواضع افراطی پدرشان پا می فشارند.
نظرات بینندگان