arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰

تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی بعد از چهل سال

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه قانون جدید راهنمایی و رانندگی بعد از چهل سال در آخرین روز اداری سال 89 به تصویب شورای نگهبان رسیده گفت : با آماده کردن دستورالعمل های اجرایی آن، به زودی در کشور اجرا خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس راهور  با بیان اینکه قانون جدید راهنمایی و رانندگی بعد از چهل سال در آخرین روز اداری سال 89 به تصویب شورای نگهبان رسیده گفت : با آماده کردن دستورالعمل های اجرایی آن، به زودی در کشور اجرا خواهد شد.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ اسکندر مومنی از کاهش 15 درصدی تصادفات و 13 درصدی تلفات در تعطیلات نوروزی (25 اسفند تا پایان 14 فروردین) خبر داد و  افزود: بیش از دو و نیم میلیون وسیله نقلیه موتوری جدید در سال 89 شماره گذاری و یک میلیون و 760 هزار گواهینامه نیز صادر شده است.

وی از رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای اطلاع رسانی لحظه ای و کامل، صبوری مردم برای رعایت خوب مقررات راهنمایی و رانندگی و فعالیت جهادگونه نیروهای خدوم پلیس راهور در ایام تعطیلات نوروزی قدردانی کرد.

سردار مومنی تلاش و پیگیری برای کاهش سوانح و حوادث رانندگی را از برنامه های اصلی پلیس در سال جهاد اقتصادی بیان و خاطرنشان کرد: براساس پژوهش ها، میزان خسارات ناشی از تصادفات تا چهار درصد تولید ناخالص ملی محاسبه شده که رقم بسیار بالایی است.

سردار مومنی با اشاره به اینکه قانون کنونی نسبت به رشد تولید خودرو و حجم بالای سفرها در کشور کارآمدی لازم را ندارد، گفت: با اجرای قانون جدید، پیگیری همزمان تکلیف و حقوق مردم شامل رعایت قانون و تامین جاده و خودروی ایمن انجام می شود.

وی یکی از اولویت های اصلی پلیس در سال جدید را اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی دانست.
نظرات بینندگان