arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۰

علی کفاشیان: ترابیان به حرف من گوش نداد و کروش را آورد!

رییس فدراسیون فوتبال با شوخی می گوید که به حرفش گوش نکرده اند و کروش را به ایران آورده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس فدراسیون فوتبال با شوخی می گوید که به حرفش گوش نکرده اند و کروش را به ایران آورده اند.

دوربین های تلویزیونی که روی چهره اش زوم کرده بودند، دزدکی لبخند می زد. خوشحال بود از اتفاقی که رخ داد و نمی توانست این خوشحالی را پنهان کند: «مربی بزرگ آوردن خیلی حال می دهد.» علی کفاشیان در حالت عادی بمب خنده است چه رسد به روزی که کارلوس کروش را به ایران آورده است. گفت و گو با او در چنین روزی در نوع خود جالب بود و گهگاه پاسخ هایش روند مصاحبه را به هم می زد.

 
*اینقدر گفتید مربی ایرانی مربی ایرانی همه باور کرده بودیم آخرش مربی داخلی می آورید. فکر کنیم باید از آقای ترابیان تشکر کرد که به حرف های شما گوش نداد!
بله، آقای ترابیان به حرف من گوش نداد و رفت کروش را آورد.(خنده) راستش ما از اول گفتیم مربی ایرانی که اگر خدای نکرده نشد خارجی بیاوریم، مردم زیاد ناراحت نشوند.


*از اول معلوم بود پشت این حرف شما سیاستی پنهان است.
کمیته فنی به ما تکلیف کرد مربی بزرگ خارجی بیاوریم. اصرار زیاد بود ولی قرار شد اگر با مربیان خارجی به توافق نرسیدیم مربی داخلی بیاوریم. اگر با کروش به توافق نمی رسیدیم و با مربیان بزرگ خارجی دیگر هم به بن بست می خوردیم شک نکنید مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب می کردیم.

*البته دستیار ایرانی که انتخاب کردید.
والا فعلا که قطعی نیست ولی ما منصوریان را به کروش پیشنهاد دادیم که حالا باید با هم حرف بزنند. اصلا طبق قراردادی که ما بسته ایم باید دستیار ایرانی کنار کروش باشد تا کار یاد بگیرد.علاوه بر آن مربی ایرانی بتواند اطلاعات خود را به کروش منتقل کند. از نظر ما منصوریان گزینه خوبی است چون همراه آقای قطبی بوده و در بازی روسیه هم سرمربی بود. او می تواند اطلاعات خوبی به کروش بدهد.


*کلا در فرودین خوب دست به تغییرات می زنید. علی دایی را می برید، کروش را می آورید...
سال که نو می شود حیف است ما تغییرات نداشته باشیم! خوشحالم الان یک عیدی خوب به مردم دادیم.


*البته دیر عیدی دادید.
نه بابا، دیر نیست. خیلی مردم الان از مسافرت برگشته اند و تازه به همدیگر تبریک می گویند. تعطیلات تمام شده ولی هنوز عید است. این هم عیدی ما بود به مردم. البته به نظر بنده هر وقت ما کار خوب کنیم و دست به گناه نزنیم آن روز عید است.

 
*شنیده می شود از ابتدای هفته آینده قرار است تیم امید را به کروش بسپارید. او بعد از ورود به ایران گفته بود قبل از جام جهانی هدف اصلی اش رساندن تیم امید به المپیک است...
بله، المپیک برای ما خیلی مهم است. خب باید در این باره با کروش بیشتر جرف بزنیم و ببینیم نظر او چیست. شاید خودش کار را قبول کرد و شاید هم کار را به یکی از کمک هایش داد. ولی او قطعا کار نظارتی را خواهد داشت. ما توافق کرده ایم او به تمام تیم های پایه نظارت داشته باشد و در کمیته فنی و تیم های ملی هم نظر بدهد.


*پس با اختیار تام او را آورده اید.
بله، در حوزه کاری خودش اختیار تام دارد. در بخش کمیته فنی فدراسیون، آکادمیک و دیگر بخش ها نظارت کامل خواهد داشت. اصلا او را آورده ایم که همراه فدراسیون فوتبال باشد. هدف ها یکی است و در چهره اش می بینیم که آمده کار جدید بکند.

 
*بزنیم به تخته کروش هم عین خود شما خوب مانده و خوب هم می خندد.
بله، عین من فقط می خندد ولی فعلا برای قضاوت زود است. بگذارید تنش به تن شما بخورد تا ببینیم اخلاقش همین می ماند یا نه!(خنده)

*او را توجیه کرده اید که در فوتبال ایران حاشیه حرف اول را می زند؟ بعدا جا نخورد؟
نه زیاد ولی فنون حرفه ای حاشیه سازی را هم یاد می گیرد. قرار شده برای او یک دوره کلاس توجیهی هم برگزار کنیم.(خنده) جدا از شوخی بیایید از مربی حمایت کنید. این خواسته ای که من از شما، روزنامه ها و مردم دارد. باختن در فوتبال طبیعی است و اینطور نباشد که بعد از یک شکست از سرمربی انتقاد کنیم. تنها در این حالت می توانیم تو خود را بالا بکشیم. ثبات برای موفقیت خیلی مهم است.


*آقای کفاشیان فردا پس فردا همسر کروش از سفر به ایران پیشمان نشود؟ او اصلا چرا مخالفت کرد و چرا نظرش برگشت؟
والا من که این چیزها را نمی دانم. از خود او بپرسید چرا این اتفاقات افتاد، من رئیس فدراسیون فوتبال ایران هستم. خلاصه هر چه بود حل شد.

*نکند شما بروید و رئیس بعدی بخواهد مربی خودش را بیاورد؟!
والا من که الان نمی دانم رئیس بعدی فدراسیون فوتبال چه کسی است. به خاطر همین اصلا نمی دانم او که بیاید دوست دارد با کروش کار کند یا نه؟ ولی ما قرارداد را سه ساله بسته ایم و اگر می خواهیم موفق باشیم باید ثبات داشته باشیم.

*سعیدلو بعد از حضور کروش حرف خاصی نزد؟ شنیدیم گفته چون تو خوش تیپی عکاس ها و خبرنگارها به سازمان آمده اند!
نمی دانم ولی در کل حرف های خوبی زد. آقای سعیدلو درباره بازی های آسیایی حرف زد و در پایان گفت منتهی خواسته های مردم در فوتبال برآورده نشد. گفت امیدواریم با شما فوتبال ما پیشرفت کند و بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

*سعیدلو هم ظاهرا از این انتخاب خیلی راضی بود.
بله آقای سعیدلو از این انتخاب خیلی راضی است و از روز اول حمایت کرد. ایشان در تمام رشته های ورزشی سعی کرده حمایت های لازم را از فدراسیون ها به عمل بیاورد. او از ابتدای کار هم به ما گفت اگر مربی بزرگ بیاورید بودجه اش را تامین می کنیم.

 
*البته الان سازمان درگیر تبدیل شدن به وزارتخانه است و به نظر می رسد فعلا پولی در اختیار فدراسیون ها قرار نمی گیرد. با این مشکل چه می کنید؟
وقتی آقای سعیدلو قول داده شک نکنید به قولش عمل می کند. سازمان به ما گفت مربی خوب بیاورید، پولش با ما. الان ما مربی را آورده ایم و قطعا سازمان پول مربی را می دهد. اصلا اگر آنها هم ندهند این پول جور می شود. ما خودمان هم در کارمان واردیم.


*انصافا در داخل فدراسیون شما هم دو دستگی برای انتخاب سرمربی بیداد می کرد.
نه بابا، اختلافی نبود. از اول اولویت با کروش بود. همه او را قبول داشتند. همین الان هم تمام مسئولان فدراسیون فوتبال با انتخاب این مربی موافق هستند. یعنی نظر جمع بوده. قرار شد اگر با او به توافق نرسیم برویم دنبال مربیان دیگر.

 
*البته کاملا مشخص بود که نام فاتح تریم را مطرح کردید تا آقای تاج را ساکت نگه دارید!
نه، این حرف ها درست نیست. اینکه می گویند آقای سعیدلو هم بین ما صلح برقرار کرد اصلا درست نیست. ببینید اولویت ما کروش بود اما چون فکر می کردیم شاید اتفاق اول دوباره تکرار شود گفتیم با دو مربی دیگر هم مذاکره کنیم تا اگر او پاسخ منفی داد دیگر نرویم از نو مذاکره کنیم.


*شما که خوب از مربیان قول می گیرید از کروش چه قول گرفتید؟
هیچ قولی. کروش اصلا قول خاصی به ما نداد. تنها قرار شد او بر تمام بخش ها نظارت داشته باشد. اصلا هیچکس نمی تواند قولی بدهد چون فوتبال که قابل پیش بینی نیست. یک وقتی شما می خواهی وزنه بزنی با خودت می گویی فلان قدر وزنه بزنی قهرمان می شوی اما فوتبال که اینطور نیست. اصلا نمی دانید آخرش چه می شود. ولی من خودم این قول را به شما می دهم که فدراسیون فوتبال و کادر فنی تمام تلاش خود را خواهند کرد.

 
*حالا چه برنامه هایی برای آینده دارید.
ما در چند سال گذشته تلاش کردیم خواسته های تمام مربیان تیم های ملی را برآورده کنیم. ممکن است 10 مورد از ما بخواهند ولی چند مورد عملی نشود که این یک چیز طبیعی است و نباید از ما ایراد گرفت. امسال تلاش می کنیم تا کارهای بزرگ کنیم. اگر پارسال با برزیل و روسیه در امارات بازی کردیم حالا می خواهیم این تیم ها را به تهران بیاوریم و با برزیل در آزادی بازی کنیم.

نظرات بینندگان