arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

حملات موشکی یمن به شماری از پایگاه های نظامی عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، شماری از پایگاه های عربستان در منطقه جیزان را هدف حملات موشکی قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «مصادرنت»، یک منبع نظامی روز شنبه گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی بیش از 40 فروند موشک به پایگاه های «بوابه القمر» و «قریه السودانیه» شلیک کرد.
یگان موشکی یمن همچنین تعدادی از پایگاه عربستان در منطقه الخوبه از جمله المعطن، القرن، الدود، المشقف، القائم و پایگاه الشبکه را هدف حملات خود قرار داد.
در این حملات شمار زیادی از نیروهای عربستان زخمی شدند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان، با همراهی آمریکا از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کردند که بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا زخمی و آواره شدند.
از سوی دیگر حملات هوایی ائتلاف عربی به یمن، زمینه فعالیت و حضور گسترده گروه های تروریستی القاعده و داعش در این کشور را افزایش داده است.
تجاوز آشکار نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از طریق هوا و زمین به تمامیت ارضی یمن در طول چند ماه گذشته همواره با سکوت و بی تفاوتی نهادهای بین المللی به ویژه شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل همراه بوده است.
بی تفاوتی سران کشورهای غربی به اصطلاح طرفدار حقوق بشر و سازمان های بین المللی در قبال بحران یمن، موجب شکل گیری موجی از خشم و نفرت افکار عمومی دنیا به ویژه مردم منطقه شده است.
نظرات بینندگان