arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

ابراز همدردی پاپ با قربانیان فاجعه ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پاپ در موعظه های روز یکشنبه خود به فاجعه تروریستی در آنکارا اشاره کرد و گفت: با آنهایی که جان خود را در این فاجعه وحشتناک از دست داده و با مجروحان ابراز همدردی می کنم.
پاپ افزود: همدردی برای اینکه سو قصدکنندگان به افراد بی دفاعی که برای صلح راه پیمایی می کردند، ضربه زدند. من برای ترکیه دعا می کنم و از خدا می خواهم تا ارواح مردگان را بیامرزد و به خانواده های آنها صبر دهد.
پاپ سپس از حضار در واتیکان خواست تا برای همه قربانیان این فاجعه دعا کنند. رهبر مذهبی کاتولیک ها همچنین توسط کاردینال پیئترو پارولین نخست وزیر واتیکان پیام تسلیتی به رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ارسال کرد و ضمن ابراز همبستگی، این اقدام وحشیانه را تقبیح و با تمام خانواده های قربانیان، مجروحان و نیروهای امنیتی و امداد رسانی ابراز نزدیکی معنوی کرد.
'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا نیز در پیامی ابراز 'همدردی و اندوه برای حادثه تروریستی علیه دموکراسی و صلح که منجر به قربانی شدن ده ها تظاهرکننده در آنکارا شد، کرد.
ستاد هماهنگی نخست وزیری ترکیه شنبه شب با صدور اطلاعیه ای، تعداد کشته ها و مجروحان حمله تروریستی روز شنبه در آنکارا را به ترتیب 95 و 246 تن اعلام کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان