arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۰

انسان های دوران باستان زندگی سالم تری داشتند یا انسان های امروزی؟+تصاویر

فشار زندگی مردم بر روی انسان ، از عوامل سکته و حمله قلبی است. اما به نظر می رسد که این درد و رنج ها محصول زمانه ی ما نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فشار زندگی مردم بر روی انسان ، از عوامل سکته و حمله قلبی است. اما به نظر می رسد که این درد و رنج ها محصول زمانه ی ما نیست.



دانشمندان اعلام کردند که آنها اولین کسی را که دچار "تصلب شرایین" شده است را پیدا کردند. این فرد 3500 سال پیش می زیسته است و یک شاهزاده خانم مصری است که مومیایی شده است.

دکتر گرگوری که ریاست این تحقیقات را برعهده دارد می گوید که "تصلب شرایین" در بین انسان های امروزی معمول است اما با توجه به تفاوتها در زندگی مدرن و باستانی ، ما متوجه شدیم که در مصر باستان این بیماری در بین مردم طبقات بالای جامعه بیشتر معمول بوده است.



تصلب شرایین یا آترواسکلروزیس (atherosclerosis) نام یک بیماری در رگ‌ها است، و نوعی آرتریواسکلروزیس است که با رسوب لیپید و مواد دیگر بر روی دیواره داخلی برخی رگ‌ها مشخص می‌گردد. نتیجه این فرایند تشکیل پلاک‌های فیبری-چربی (آتروما) بوده که با افزایش سن رفته رفته ازدیاد می‌یابد و موجب تنگی رگ (استنوزیس) و یا دیگر عواقب می‌گردد. آترواسکلروزیس یکی از دلایل عمده مرگ و میر در بزرگسالان در جوامع پیشرفته‌است، بطوریکه برای ایالات متحده آمریکا بتنهایی سالانه حدود ۱۱۲ میلیارد دلار هزینه در بر دارد.



نظرات بینندگان