arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

واکنش بروجردی به ادعای آمریکا پیرامون نقض قطعنامه 2231 توسط ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی که به تازگی به سوریه سفر کرده است ضمن تشریح آخرین وضعیت میدانی این کشور، گفت: باید منتظر شنیدن خبرهای جدیدتری از سوریه باشیم.

 علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دستاوردهای سفر شما به سوریه و لبنان چه بوده است؟ اظهار کرد: با توجه به تحولاتی که در عرصه سوریه رخ داده است و با ورود روسیه به میدان مبارزه جدی با تروریست‌ها، وضعیت جدیدی در صحنه رقم خورده است.

وی افزود: با مقامات عالیرتبه سوری از جمله رئیس‌جمهور، وزیر خارجه، رئیس مجلس و مسئول اطلاعاتی این کشور بحث و تبادل نظر کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بمباران‌های منطقه‌ای تروریست‌ها در سوریه توسط روسیه هم به لحاظ روانی، هم به لحاظ نظامی و هم از جهت آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها موثر بوده است.

بروجردی تصریح کرد: طی روزها و هفته‌های آینده باید منتظر خبرهای جدیدتری از سوریه باشیم.

وی گفت: با توجه به گره‌‌خوردگی مسائل سوریه و لبنان، معمولاً در این سفرها ملاقاتی با مقامات لبنانی انجام می‌شود که در این راستا دیداری با دبیرکل حزب‌الله لبنان، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور انجام شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نگرانی از وجود تروریست‌ها، یک نگرانی جدی برای همه کشورهای منطقه است و هم‌داستانی خوبی در این زمینه بوجود آمده است که نشان از جدیت بیشتر در مقابله عملی و نه نمایشی دارد.

بروجردی خاطرنشان کرد: نقاط مشترک بسیاری در این زمینه میان کشورهای منطقه وجود دارد. شب گذشته نیز وزیر خارجه لبنان به تهران آمد تا در کنفرانس مقدماتی مونیخ شرکت کند که حتماً نظرات خود را در این زمینه ارائه خواهد داد.

وی در پاسخ به این سئوال که آخرین وضعیت میدانی در سوریه چیست؟ گفت: بهتر از گذشته است ضمن اینکه تحولات لحظه‌ای انجام می‌شود و عملیات از محورهای متعدد ادامه دارد و هر روز باید منتظر شنیدن خبرهای جدیدتری باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: از ما در کنفرانس دمشق سئوال شد که آیا در سوریه نیرو دارید که ما پاسخ دادیم، حضور ما در سوریه مستشاری است و هر گونه درخواست جدیدی از طرف دولت سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بروجردی افزود: با توجه به درخواست صریحی که دولت سوریه از روسیه خواست، آنها عملیات نظامی را در مبارزه با تروریست‌ها در خاک سوریه انجام دادند و اعلام کردند که اگر عراقی‌ها درخواست مشابهی داشته باشند، وارد عمل می‌شوند.

وی گفت: ائتلاف چهارجانبه عملاً یک نوع هماهنگی اطلاعاتی و میدانی میدان ایران، روسیه، عراق و سوریه است که البته این با عملیات‌های هوایی تفاوت دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه واکنش شما به ادعای آمریکایی‌ها در خصوص نقض قطعنامه 2231 توسط ایران، گفت: اجرای برجام هیچ ارتباطی با برنامه موشکی ندارد.

بروجردی ادامه داد: نقش آمریکایی‌ها، مبارزه با تروریسم نیست بلکه آنها همواره در حال تسلیح تروریست‌ها هستند؛ نقش آمریکا در سوریه تروریست‌پروری است.

وی در خصوص نقش عربستان در مبارزه با تروریسم، تاکید کرد: عربستان در حال تقویت تروریست‌هاست و وزیر خارجه عربستان این موضوع را چند روز پیش در ترکیه اعلام کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: کمیسون ، امنیت ملی ، مونیخ
نظرات بینندگان