arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

آناستازی به ایران نمی‌آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نمایش ضعیف تیم ملی والیبال ایران در سیزدهمین دوره جام‌جهانی بازخوردهای فراوانی در تمامی زمینه‌ها و به خصوص در رسانه‌ای داشت و حالا نوک پیکان انتقادات به سمت کادر فنی تیم ملی است؛ جایی که بوبان کواچ به همراه گوسا، چورا و رحمان محمدی‌راد تیم ملی والیبال ایران را هدایت می‌کردند.
 
براساس اطلاعاتی که نگارنده در روزهای اخیر به دستش رسیده احتمال برکناری کواچ هم تا حدود زیادی قوت گرفته است و فدراسیون نشین‌ها به دنبال گزینه جایگزین هستند و می‌خواهند نام بزرگی را برای هدایت تیم ملی والیبال ایران انتخاب کنند؛ حال اینکه آیا این تصمیم با توجه به زمانی که تیم ملی تا زمان مسابقات انتخابی المپیک در پیش دارد درست است یا نه موضوعی است که به تفضیل می‌توان بعدها درموردش صحبت کرد.
 
گزینه نخستی که به ذهن اهالی والیبال برای جایگزین کواچ رسید،آندره آناستازی ایتالیایی بود. آندره آناستازی؛ شاگرد معروف خولیو ولاسکو که بسیاری معتقدند در کسب افتخارات جهانی می‌تواند جا پای استادش بگذارد. او پیش از این هدایت تیم‌های ایتالیا، اسپانیا و لهستان را برعهده داشته است. قهرمانی‌های متعدد آناستازی با ایتالیا و لهستان نام او را در بین بهترین مربیان جهان جای داده است. آناستازی ملقب به «کوتوله» در دهه 80 میلادی به عضویت تیم ملی ایتالیا در آمد و تا اواخر دهه 90 عضو تیم ملی کشورش بود و در نهایت با 141 بازی ملی با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. او بازیکن بسیار توانمندی بود که در جمع غول‌ها و آسمان خراش‌های آن زمان با 181 سانتی‌متر قد لقب «کوتوله» را از سوی رسانه‌های ایتالیایی به خود اختصاص داد.
 
آندره چند سالی است که فعالیت جدی ندارد و در تیم‌های باشگاهی کار می‌کند و هم اکنون هدایت لوتوس ترفل لهستان را بر عهده دارد؛ این تیم در شهر گدانسک بازی می‌کند.
 
مدیر برنامه‌های آندره آناستازی، درمورد اینکه آیا آناستازی به ایران خواهد آمد یا خیر، اظهار داشت: در شرایط کنونی او نمی‌خواهد به ایران بیاید و این موضوع را در مکالمه‌ای تلفنی به من اعلام کرد. او هنوز دو سال به پایان قراردادش با باشگاهش در لهستان باقی مانده است.
 
وی با بیان اینکه من چند مربی را به فدراسیون والیبال ایران پیشنهاد داده‌ام، افزود: من نام احمد مساجدی را به عنوان کمک مربی به فدراسیون ایران پیشنهاد داده‌ام و معتقدم که وی بازیکنان ایران را خوب می‌شناسد و به زبان آنها تسلط دارد و می‌تواند به یک مربی خارجی کمک بسیاری کند.
 
مدیر برنامه‌های آناستازی خاطرنشان کرد: باید تاکید کنم که درباره مربی‌هایی که معرفی کرده‌ام هیچ چیزی نمی‌توانم بگویم؛ در هر حال با توجه به اطلاعاتی که دارم باید اعتراف کنم که فدراسیون چندان هم تمایل نشان نداده که از آنها استفاده کند. فدراسیون ایران رزومه خیلی بهتری نسبت به آنچه من پیشنهاد داده‌ام می‌خواهند از یک مربی بزرگ استفاده کند. البته گاهی رزومه نشان دهنده همه چیز نیست و این که یک مربی در تیم ملی باشد یا نه آخرین و تنها ملاک نیست.
منبع: فارس
برچسب ها: ایران ، والیبال
نظرات بینندگان