arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰

حذف احتمالی مقطع پيش دانشگاهي

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش از حذف مقطع پيش دانشگاهي با اجراي نظام 3-3-6 خبرداد و گفت: اجراي اين امر منوط به تصويب سند ملي آموزش و پرورش و ابلاغ آن به اين وزارتخانه به عنوان يك قانون، است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش از حذف مقطع پيش دانشگاهي با اجراي نظام 3-3-6 خبرداد و گفت: اجراي اين امر منوط به تصويب سند ملي آموزش و پرورش و ابلاغ آن به اين وزارتخانه به عنوان يك قانون، است.

ابراهيم سحرخيز در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تحول بنيادين آموزش و پرورش و تغيير ساختار نظام تعليم و تربيت گفت: با اجراي نظام 3 ـ 3 ـ 6 مقطع پيش‌دانشگاهي يا چهارم دبيرستان براي هميشه از ساختار نظام آموزشي حذف خواهد شد.

وي افزود: اجرايي شدن اين امر منوط به تصويب سند ملي آموزش و پرورش است و پس از تصويب و ابلاغ اين سند تحولي، نظام 3 ـ 3 ـ 6 اجرا خواهد شد و بر اساس آن دوره‌هاي آموزشي به دو نظام شش ساله يعني شش سال ابتدايي و سه سال متوسطه اول و سه سال متوسطه دوم تغيير خواهد كرد.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه در نظام 3 ـ 3 ـ 6 نيز دانش‌آموزان دوازده سال تمام را در آموزش و پرورش به اتمام خواهند رساند و ديپلم آنها 12 ساله خواهد بود، ‌تصريح كرد: در اغلب كشورها آموزش و پرورش 12 ساله است و در ايران نيز در نظام آموزشي فعلي دانش‌آموزان با 11 سال مدرك ديپلم را اخذ مي‌كردند، اين در حالي است كه دانش‌آموزاني كه قصد ورود به آموزش عالي را داشتند بايد دوره پيش‌دانشگاهي را نيز طي مي‌كردند.

دوره پيش‌دانشگاهي در برخي رشته‌ها عملا هيچ‌گونه كارآيي نداشت

وي بيان كرد: با توجه به اين كه دوره پيش‌دانشگاهي در برخي رشته‌ها عملا هيچ‌گونه كارآيي نداشت و در راستاي نظام آموزشي كشور نبود، در بررسي‌هاي صورت گرفته به ويژه در سند تحولي آموزش و پرورش، حذف اين دوره مورد تاييد قرار گرفت، لذا پس از تصويب و ابلاغ سند ملي آموزش و پرورش دوره پيش‌دانشگاهي براي هميشه از نظام آموزشي كشور حذف خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
0
0
وقتی نظام جدید آمده بود دوستی به خاطر اعلام هرروزیک قانون دربرابراجرای آن گفت،این نظام آنقدر پیشرفت خواهد کردتا بشودنظام قدیم .حال آنروز فرارسیده!
نظرات بینندگان