arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰

نامگذاري خياباني به ‏نام "راشل كوري " در تهران

رئيس كميسيون نامگذاري شوراي اسلامي شهر تهران گفت: نامگذاري خياباني به‏نام راشل‌ كوري در انتظار تأييد وزارت امور خارجه براي محل در نظر گرفته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس كميسيون نامگذاري شوراي اسلامي شهر تهران گفت: نامگذاري خياباني به‏نام راشل‌ كوري در انتظار تأييد وزارت امور خارجه براي محل در نظر گرفته شده است.

معصومه آباد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس درباره وضعيت نهايي نامگذاري خياباني به نام راشل كوري، اظهار داشت: سفارت پيشنهاد خود را در اين زمينه اعلام كرده و قرار است وزارت امور خارجه آن را تأييد كند.

وي با بيان اينكه پيشنهاد شوراي شهر و سفارت براي محل نامگذاري محدوده شهداي انتفاضه در تهران است، تصريح كرد: شوراي شهر با وزارت امور خارجه در اين باره مكاتبه كرده ولي هنوز پاسخ آن نيامده است.

رئيس كميسيون نامگذاري شوراي اسلامي شهر تهران پيش از اين درباره نامگذاري خيابان يا معبري به نام "راشل كوري " در گفت‌وگو با فارس اعلام كرده بود به دليل اينكه قرار است اين نامگذاري در محدوده حوزه انتفاضه قرار گيرد، منتظر دريافت پيشنهاد از سوي سفارت هستيم كه تا اين لحظه پيشنهادي دريافت نكرده‌ايم.

با ارائه پيشنهاد سفارت براي محدوده نامگذاري اين خيابان، انتظار براي تأييد وزارت امور خارجه تحقق اين امر به درازا كشيده شده است.

به گزارش فارس،‌ "راشل كوري " نام دختري آمريكايي است كه تنها 23 بهار از عمر او گذشته بود. او كه در شهر المپياي ايالت واشنگتن زندگي مي‌كرد، در روز يك‎شنبه 16مارس 2003 به همراه 8 تن از دوستانش - 5 آمريكايي و 3 انگليسي - در محله "السلام " شهر رفح در فلسطين اشغالي، سعي مي‌كنند از اقدام يك دستگاه بولدوزر نظامي رژيم صهيونيستي در ويران كردن خانه يك فلسطيني جلوگيري كنند.

راشل در برابر بولدوزر مي‌ايستد و از سرنشين بولدوزر مي‌خواهد كه آن را متوقف سازد. وي كه پيراهني نارنجي‎رنگ به تن دارد و از دور قابل تشخيص است، با بلندگوي خود به اقدام راننده بولدوزر اعتراض مي‌كند. بقيه دوستانش نيز در فاصله 15 تا 20 متري راشل با فرياد از راننده بولدوزر مي‌خواهند كه توقف كند. اما بولدوزر همچنان به سوي وي حركت مي‌كند، راشل روي يك تل خاك مي‌رود؛ اما بولدوزر به او امان نمي‌دهد و هيولاي آهني 60تني پيكر راشل را به زير مي‌كشد، تيغه بولدوزر او را در خاك دفن مي‌كند.
نظرات بینندگان