arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

بحران دروازه بانی در تیم نخست شهر میلان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از روزی که نلسون جرووس دیدا در ورزشگاه اولد ترافورد شهر منچستر پنالتی های دیوید ترزگه، مارسلو زالایتا و پائولو مونترو را مهار کرد تا میلان افسانه ای برای ششمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود، روسونری ها همیشه در درون دروازه سنگربانان مطمئنی نداشتند. حتی در سال ۲۰۰۷ که قرمز و مشکی پوشان در فینال آتن توانستند انتقام دیدار تراژیک استانبول را از مردان رافا بنیتز بگیرند، دیدا دیگر گلر آماده سال ۲۰۰۳ نبود.
از جوزپه روسی و دیدا تا دونا روما ١٦ ساله/ بحران دروازه بانی در تیم نخست شهر میلانهرچند بعد از پایان دوران حضور این مرد بلند قامت برزیلی در میلان، تیفوسی ها، تازه دریافتند معضل نداشتن دروازه بان آماده یعنی چه؟
کریستین آبیاتی با ضعف های همیشگی اش در ضربات ایستگاهی، کالاچ استرالیایی با ناتوانی مفطرش در توپ های ارسالی، فلاویو رومای پیرمرد و گابریل کم تجربه حسابی سکونشینان جوزپه مه آتزا را کلافه کردند.
بحران دروازه بانی در میلان به جایی رسید که گالیانی برای فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳، شش بازیکن را برای این پست برگزید اما مجموعه آبیاتی، گابریل، آملیا، دیوید نروتزو، ادواردو پاتزالی و لازار پتکویچ صرب هم نتوانستند این معضل را حل کنند و در نهایت میلان با دریافت ۳۹ گل نتوانست جایگاهی بهتر از سومی کسب کند.
مارکو آملیا هرچقدر در جنوا و پالرمو درخشید تا به میلان رسید بی ثباتی ها و عملکرد متزلزش را برای سن سیرو به همراه آورد. بحران دروازه بانی در جوزپه مه آتزا به جایی رسید که در سالهای ۲۰۱۲ و ۱۳ مارکو استوراری ۳۵ ساله به گلر نخست میلان بدل شد.
گالیانی همچنان خیلی سخت دست به جیب می شد و همچنان به دنبال گزینه های قرضی بود که در پایان فصل امکان دائمی شدن داشته باشند. اتفاقی که فقط در مورد سالهای پایانی ستارگانی مانند رونالدو برزیلی می افتاد.
اما نتیجه نگرفتن های پیاپی تیم نخست شهر میلان باعث شد بالاخره گالیانی و برلوسکونی کمی دست به جیب شوند و ذخیره کاسیاس در رئال را با قراردادی ۴ ساله به خدمت بگیرند. دیگو لوپز در سال ۲۰۱۴ به میلان پیوست تا شاید خیال روسونری ها از دروازه راحت شود.
اصرار عجیب و غریب مالکان میلان بر جذب بازیکنان مسن در مورد لوپز هم رعایت شد. دیگو لوپز در ۳۲ سالی به سن سیرو آمد و گالیانی همچنان برای بازیکنان جوان پولی خرج نمی کند.
اما دروازبان سابق تیم ملی اسپانیا هم نتوانست این بحران را پایان دهد و میلان در نخستین فصل حضور لوپز با دریافت ۴۹ گل در جایگاه هشتم لیگ قرار گرفت.
دیگو لوپز در فصل جدید هم نتوانست روزهای درخشان سانتیاگو برنابئو را تکرار کند، او هرچند نسبت به دیگر هم بازی هایش عملکرد بهتری داشت. این روزها شایعات حکایت از بازی دادن به جیانلویجی دوناروما دارد. پسر جوانی که متولد سال ۱۹۹۹ است حالا ظاهرا قرار است به جای دیگو لوپز در درون دروازه ای بایستد که روزگاری بزرگانی چون دیدا و جوزپه روسی در آن حضور داشتند.
اما ظاهرا گالیانی و باربارا برلوسکونی هنوز به این نتیجه نرسیده اند که مشکل خساست های بی حد و اندازه آنها و فروش ستاره هایی چون شوچنکو و کاکا و زلاتان و تیاگو سیلوا و عدم جایگزنی بازیکنانی در این حد و اندازه است.
نظرات بینندگان