arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰

انتقاد حائری شیرازی از جشن‌های نوروزی

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه همگان باید بر مشترکات نظام اسلامی تکیه کنیم، گفت: با جشن‌های نوروزی نمی‌توان اسلام را صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه همگان باید بر مشترکات نظام اسلامی تکیه کنیم، گفت: با جشن‌های نوروزی نمی‌توان اسلام را صادر کرد. 
 
 به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی دفتر جامعه روحانیت شیراز، آیت‌الله شیخ محی‌الدین حائری شیرازی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در نخستین جلسه جامعه روحانیت شیراز در سال جدید با بیان اینکه فرصتی فراهم شده تا در مباحث علوم انسانی عقاید خود را برای وزرای دولت بیان کنم، اظهار داشت: با جشن‌های نوروزی نمی‌توان اسلام را صادر کرد و نوروز جشن ملی و باستانی است و اگر جهانی باشد خوب است، اما نباید این گونه کارها را به حساب اسلام گذاشت.

وی افزود: نباید مسئله نوروز که امری ملی است رنگ و بوی اسلامی به آن داد و اسلام ایرانی اگر جهانی شد موجب تجزیه اسلام می‌شود و از دل این تلاش‌ها اسلام ایرانی، اسلام افغانی، اسلام ترکی و آفریقایی و... به وجود می‌آید.

حائری شیرازی اضافه کرد: اسلام بدون یک کلمه کم یا بیشتر را باید معرفی کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ابراز داشت: همگان باید در مسائل جاری بر مشترکات تکیه داشته باشند چرا که عده‌ای با برنامه به دنبال آن هستند که علما را وارد بگومگوهای سیاسی کنند.
امام جمعه پیشین شیراز ادامه داد: باید مواظب بود که فریب این ترفند حساب شده را نخورد چرا که آنها به دنبال زیبا جلوه دادن اعمال خود به وسیله همراهی علما با نظرات خود هستند، از این رو باید حساب شده و به درستی و راستی حرکت کنید.

حائری شیرازی اذعان داشت: رهبری همواره در صدد تقویت مسئولان نظام به ویژه رئیس جمهور و دولت بوده‌اند و علما نیز به تبعیت از رهبری این چنین هستند و این محبوبیت رهبری از ناحیه خدا و امام عصر (عج) بوده و همان محبوبیتی را که خدا به پیامبر و ائمه اطهار (ع) داده به رهبری و ریاست جمهوری نیز داده است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمود
|
United States
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
0
2
انتظارازآقای حائری شیرازی ودیگر بزرگان اینست درمقابل خرافه وخرافه گرایی بعنوان «نمونه ظهور نزدیک است»نوتورم وگرانی وبیکاری هم سخن می گفتند!!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
0
2
مگر شما قيم مردميد که دستور بگيريد نگيريد ميدهيد.زنده باد ايران و تمدن ايرانی و اقوام ايرانی. خوبه؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
0
0
ajabbbb!!!!!
نظرات بینندگان