arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴

منتقد سرشناس سینما درگذشت + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«فیلیپ فرنچ» منتقد سینمایی کهنه‌کار و سرشناس که برای مدت 35 سال برای نشریه انگلیسی «آبزرو» می‌نوشت در سن 82 سالگی درگذشت.

منتقد سرشناس سینما درگذشت + عکساین منتقد سینمایی انگلیسی پس از سپری کردن چندین سال بیماری، بر اثر حمله قلبی در سن 82 سالگی و تنها دو سال پس از بازنشستگی درگذشت.

«فرنچ» پس از دوران فعالیت درخشان در «بی‌بی‌سی» در سال 1978 به عنوان منتقد ارشد به نشریه «آبزرو» آمد و در آنجا به یکی از محبوب‌ترین منتقدان سینمایی تبدیل شد.

وی در سال 2009 از سوی جوایز رسانه‌ای بریتانیا، جایزه منتقد سال را از آن خود کرد و در سال 2013 نیز به پاس خدمات قابل ملاحظه‌اش در عرصه فیلم نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.

«شین فرنچ» پسر این منتقد سینمایی درگفتگو با گاردین گفت: "او همواره کار خود را به صورت جدی به عنوان یک مفسر فرهنگی ادامه می‌داد و مردم را با هیجان و لذت سینما آشنا می‌کرد. عشق و علاقه او به سینما حتی در آخرین روزهای زندگی‌اش بیشتر هم شده بود و از اوج دوران فعالیت حرفه‌ای خود نیز بیشتر فیلم می‌دید".

«فیلیپ فرنچ» در سال 1933 در لیورپل متولد شد و از همان کودکی عاشق انواع فیلم‌ها از جمله وسترن و موزیکال بود.

وی در سال 1959 به عنوان تهیه‌کننده رادیویی کار خود را در «بی‌بی‌سی» آغاز کرد و نوشتن را نیز از سال 1967 در نشریه عصر «بریستول پست» آغاز کرد و سپس به عنوان منتقد تئاتر در نشریه «نیو استیتمن» مشغول کار شد و از سال 1978 نیز به عنوان منتقد سینمایی تمام وقت در نشریه «آبزرو» فعالیت خود را آغاز کرد.

«پیتر بردشاو» منتقد سرشناس گاردین، «فیلیپ فرنچ» را یک سینمادوست فوق‌العاده و مردی دوست‌داشتنی معرفی کرد و «کیت مویر» منتقد نشریه تایم نیز وی را منتقدی متبحر و فوق‌العاده خواند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان