arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰

حسيني : آمادگي پرداخت ماهانه يارانه نقدي را داريم / افزايش 28.4 درصدي سپرده هاي مردم در بانک ها

سخنگوی اقتصادی دولت از افزایش 28.4 درصدی سپرده های مردمی نزد بانک ها خبر داد و گفت : در کنار رشد بازار سرمایه ، سپرده های مردم نزد بانک ها نیز حدود 69 هزار میلیارد تومان در بهمن 89 نسبت به پایان سال 88 افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی اقتصادی دولت از افزایش 28.4 درصدی سپرده های مردمی نزد بانک ها خبر داد و گفت : در کنار رشد بازار سرمایه ، سپرده های مردم نزد بانک ها نیز حدود 69 هزار میلیارد تومان در بهمن 89 نسبت به پایان سال 88 افزایش یافت.

به گزارش انتخاب؛ وی مانده تسهیلات سیستم بانکی را با 73 هزار میلیارد تومان افزایش اعلام کرد و گفت: این رقم 32 درصد رشد را در 11 ماه نخست پارسال نشان می دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در باره بخش تجارت خارجی نیز گفت: در مجموع رویه های گمرکی شامل صادرات ، واردات و ترانزیت کالا رشد قابل توجهی به ثبت رسیده است.

وی افزود: ترانزیت و صادرات غیرنفتی و واردات کالا به 124 میلیون تن و به ارزش 129 میلیارد و 400 میلیون دلار رسید. سخنگوی اقتصادی دولت گفت : صادرات کالاهای غیرنفتی نیز از لحاظ ارزش به 32 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید که ارزش آن نسبت به سال 88 حدود 24 درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود : اگر خدمات فنی و مهندسی نیز به صادرات کالاهای غیرنفتی اضافه شود رقم صادرات غیرنفتی به 36 میلیارد و 500 میلیون دلار می رسد و به لحاظ ارزش 16 و 4 دهم درصد رشد نشان می دهد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت : در مجموع پارسال 8 هزار و 700 میلیارد تومان حقوق گمرکی وصول شد و ترانزیت کالا نیز با 33 درصد رشد نسبت به سال 88 به 32 و نیم میلیارد دلار بالغ شد و در مجموع نسبت صادرات کالاهای غیرنفتی به واردات کالا از 47 درصد در سال 88 به 50 و 6 دهم درصد در سال 89 افزایش یافت.

 آمادگي پرداخت ماهانه يارانه نقدي را داريم
 
سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: با توجه به درخواست مردم برای واریز ماهانه یارانه نقدی ، دولت آمادگی پرداخت یارانه نقدی را به صورت ماهانه ایجاد کرده است.
 
سید شمس الدین حسینی امروز در نشست خبری گفت: مردم از دولت انتظار دارند برای کمک به مدیریت بهتر یارانه نقدی مبالغ به صورت ماهانه پرداخت و قبوض نیز ماهانه صادر شود و دولت هم با نظر مثبت پرداخت ماهانه یارانه نقدی را در دستور کار خود دارد و امیدواریم از مرحله سوم نیز یارانه نقدی به صورت ماهانه پرداخت شود.
 
وی در این حال تاکید کرد: برای صدور ماهانه قبوض زمان بیشتری نیاز است. حسینی در پاسخ به سوالی در مورد افزایش مبلغ قبوض گاز گفت: این افزایش بیشتر شامل خانواده هایی شده است که کمتر صرفه جویی کرده اند ضمن آنکه اوج مصرف گاز باتوجه به سردی زمستان سال گذشته به پایان رسیده است و پیش بینی می کنیم در شش ماه اول سال 90 مشکل چندانی در مورد افزایش مبلغ قبوض گاز نداشته باشیم.
 
سخنگوی اقتصادی دولت افزود: در سال 90 مبلغ یارانه نقدی همان 44 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر در ماه است. حسینی گفت: هنوز دولت تصمیمی برای مرحله دوم اصلاح قیمت ها نگرفته است
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
0
2
مگر دروغ واجب است؟ مردم پولی ندارند که توی بانکها بگذارند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
0
2
مشکل قدرت خرید مردم وتورم گرانی است.مگر با پرداخت چندر غاز یارانه
مشکل گرانی را حل میکند!!!
نظرات بینندگان