arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

پوتین در روسیه عزای عمومی اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه فردا (یکشنبه) را به عنوان یادبود قربانیان سانحه سقوط هواپیمای مسافری روسی با 224 سرنشین در مصر عزای عمومی اعلام کرد.

کاخ کرملین اعلام کرد، براساس دستور پوتین پرچم روسیه در داخل و تمامی سفارتخانه های این کشور در خارج نیمه برافراشته و همچنین تمامی برنامه های تفریحی و ... متوقف خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین دستور تشکیل گروه ویژه کارشناسی برای بررسی دلایل سقوط هواپیمای ایرباس 321 شرکت «کوگالیم آویا» را صادر کرده است.

براساس گزارش اعلام شده در بین سرنشینان این هواپیما که گردشگران روسی بودند و در پرواز بازگشت از شرم الشیخ مصر به سن پترزبورگ روسیه جان خود را از دسیت داه اند، 18 کودک نیز بوده اند.

با وجود خبرهای ضد و نقیض اولیه و حتی انتشار این خبر در رویترز که هواپیمای شرکت هوایی «کوگالیم آویا» سقوط نکرده و پس از ارتباط مجدد راداری در حال پرواز بر فراز ترکیه است، مقامات روسی و مصری سقوط این هواپیما و کشته شدن سرنشینان آن را تایید کردند.

براساس گزارش رسانه های روسی، پیام ضبط شده نشان می دهد درخواست فرود اضطراری در فرودگاه لارناکا در قبرس نیز دریافت شده ، اما پیش از هر اقدامی، هواپیما ناپدید شده و سپس سقوط کرده است.

از سوی دیگر ممکن است بحث اقدام تروریستی نیز مطرح شود، زیرا منطقه سقوط هواپیما در شمال شبه جزیره سینا که در 60 کیلومتری شهر نخل قرار دارد از دو سال پیش بر اثر فعالیت گروه های مسلح و تروریست ها شرایط بحرانی دارد و ارتش مصر مبارزه ضد تروریستی خود را در این منطقه گسترش داده است.

براساس گزارش های انتشار یافته، هواپیمای مسافری روسیه ساعت 5 و 58 دقیقه بامداد امروز به وقت قاهره فرودگاه شرم الشیخ را به مقصد سن پترزبورگ روسیه ترک کرد و ساعت 6 و 20 دقیقه به وقت محلی از صفحه رادارها محو شد و کمی بعد در عملیات تجسس هوایی مصر لاشه هواپیما نزدیک شهر الحسنه واقع در بخش کوهستانی شمال استان سینا کشف شد.
تاکنون 110 جسد از محل سقوط هواپیما خارج شده است و 45 دستگاه آمبولانس نیز در حال ادامه انتقال اجساد هستند و زخمی های احتمالی با هماهنگی نیروهای مسلح مصر به بیمارستان های قاهره و سوئز منتقل می شوند.

با وجود اعلام کشته شدن تمامی سرنشینان هواپیما، گزارش ها از احتمال زنده ماندن برخی مسافران حکایت دارد.

هیات ویژه روسیه نیز برای بررسی وضعیت و دلایل سقوط هواپیمای مسافری این کشور راهی مصر شد.

«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه به «ماکسیم سوکولف» وزیر حمل و نقل این کشور دستور فوری داد با گروهی از مقام ها و کارشناسان راهی مصر شود تا درباره دلایل سقوط هواپیمای ایرباس شرکت «کوگالیم آویا» تحقیق های لازم صورت گیرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: عزا ، مسافری ، ایرباس ، گردشگران
نظرات بینندگان