arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰

وزیر خارجه عربستان: اظهارات صالحی موجب فتنه‌انگيزي در منطقه مي‌شود!

وزير خارجه عربستان در واكنش به اظهارات همتاي ايراني خود مبني بر اشتباه رياض در لشكركشي به بحرين با تكرار ادعاهاي گذشته ايران را به دخالت در امور داخلي كشورهاي منطقه متهم كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: وزير خارجه عربستان در واكنش به اظهارات همتاي ايراني خود مبني بر اشتباه رياض در لشكركشي به بحرين با تكرار ادعاهاي گذشته ايران را به دخالت در امور داخلي كشورهاي منطقه متهم كرد.

به گزارش پايگاه خبري "الجزيره " قطر، "سعود الفيصل " در اظهاراتي خبري در واكنش به اظهارات "علي اكبر صالحي "، همتاي ايراني خود درباره دخالت عربستان در امور بحرين به دنبال لشكركشي نيروهاي سعودي به اين كشور گفت: اين اظهارات تنها موجب فتنه‌انگيزي و ناآرامي در منطقه مي‌شود.

وزير خارجه عربستان درباره ابراز نارضايتي مقامات ايراني از كمك رياض به دولت منامه براي سركوب انقلابيون گفت: ما از ادامه سياست ايران در دادن حق به خود براي دخالت در امور منطقه و كشورهاي آن و نقض حاكميت‌شان متاسفيم.

وي در ادامه ادعاهاي خود با ناديده گرفتن لشكركشي اين كشور به بحرين براي سركوب قيام مردمي كه دخالتي آشكار در امور داخلي يك كشور با حاكميت است، مدعي شد: واقعيت دخالت‌هاي ايران بزرگ‌تر از تلاش‌هاي اين كشور در جعل و دروغگويي است.

علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان شنبه گذشته پس از ديدار و گفت‌و‌گو با «لوئيس المگرو» وزير امور خارجه اروگوئه در نشست‌ مطبوعاتي با بيان اينكه سعودي‌ها راه خطايي را در پيش گرفتند، گفت: راه خطا، آثاري سلبي در آينده خواهد داشت. اصولاً فرق حق و باطل اين است كه حركت باطل زود نمودار مي‌شود ولي حق يك مقدار طول مي‌كشد. مثل ساختن ساختمان است كه طول مي‌كشد تا براي افكار عمومي جهان روشن شود. باطل مثل تخريب يك ساختمان است.

وزير خارجه افزود: ورود به بحرين يك امر باطلي بود. فكر مي‌كنند مردم را سركوب كردند ولي اين نارضايتي‌ها و ناخرسندي‌ها در دل مردم خواهد ماند و يقيناً به سهولت نمي‌توانند از اين اتفاق كه رخ داده عبور كنند. اين اشتباه بزرگي است كه آنها مرتكب مي‌شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
BOLIVIA, PLURINATIONAL STATE OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
0
0
عربستانی های فتنه گر که با عملکردشان سالهای سال است فتنه می کنند واز افغانستان ،پاکستان،لبنان،ایران ، غزه ،یمن واخیرا هم بحرین با پولهای نفتی بحران ایجاد می کنند و علمای فتنه گرشان احکام فتنه انگیز می دهند را نمی بینند اما وزیر خارجه ایران که به حق مطلبی را عنوان داشته به آن معترضند . جل الخالق ازاین وهابی های پررو وفتنه انگیز.
نظرات بینندگان