arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
چند سئوال برای اثبات "بلاهت دستگاه امنیتی کویت"

جاسوسانی با درآمد ماهیانه 20 دینار !

اولین چیزی که یک فرد مجرم انجام می دهد خلاص شده از وسایل و مدارک جرم است ولی این جاسوسان همه مدارک جرم را در خانه نگاه داشته بودند و حتی بر روی میز منزل گذاشته بودند و حتی یکی از آنان بر روی یکی از سی دی ها نوشته بود این سی دی محرمانه است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 روزنامه الرای العام کویت با به تمسخر گرفتن ادعای کشف یک شبکه جاسوسی در کویت گفته است اطلاعاتی که در این زمینه منتشر شده نشان می دهد که ظاهرا این گروه جاسوسی که دولت کویت ادعای کشفش را کرده، از ابله ترین نوع شبکه های جاسوسی جهان بوده است و خطاب به دستگاه امنیتی کویت پرسیده: چگونه کشوری به قدرت جمهوری اسلامی ایران، چنین شبکه ای را به کویت می فرستند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ مقاله نویس الرای العام بر اساس اسنادی که در روزنامه القبس کویت در مورد این شبکه منتشر شده است می نویسد : نخست این که این جاسوسان در طول نه سال فعالیت جاسوسی خود، تنها بیست هزار دینار دریافت کردند.

اگر این پول را میان این هفت نفر در این سالها تقسیم کنیم خواهیم دید حقوق ماهانه هر یک از این افراد بیست دینار بوده است.

وی می افزاید: آیا جاسوسی که برای بیست دینار ماهانه جاسوسی کند استحقاق اعدام را ندارد؟ نه فقط این جاسوسان باید اعدام شوند که بایستی تازیانه هم بخورند.

الرای العام اضافه می کند: دوم این که این جاسوسان از فن آوری ساده ای برای تصویربرداری استفاده کردند به طوری که این جوانان جاسوس از دوربین تلفن همراه استفاده کردند و یکی از این تصاویر مربوط به برج کنترل واقع در بزرگراه پنجم بوده است که باید پرسید این چه جاسوس شکست خورده ای که حتی فاقد دستگاه جاسوسی است و با تلفن همراه مدل 2005 تصویربرداری می کند.

این روزنامه افزود: دلیل سوم این است که این جاسوسان به ساده ترین امور فناوری واقف نبوده اند و حتی نمی دانستند چگونه تصاویر گرفته شده را به فلش انتقال دهند و از فرد دیگری در این زمینه کمک گرفتند و حتی به این فرد گفتند ما جاسوس هستیم و به ما در انتقال این تصاویر از تلفن همراه به رایانه کمک کن ، این جاسوسان مستحقند که یک لگد هم به انان زد. چهارم این که، ابلهانه ترین اقدامات این جاسوسان این بوده است که در این سالها تمامی پرونده ها و تصاویر را در تلفن همراه و دستگاه های خود نگاه داشته بودند.

اولین چیزی که یک فرد مجرم انجام می دهد خلاص شده از وسایل و مدارک جرم است ولی این جاسوسان همه مدارک جرم را در خانه نگاه داشته بودند و حتی بر روی میز منزل گذاشته بودند و حتی یکی از آنان بر روی یکی از سی دی ها نوشته بود این سی دی محرمانه است .

این روزنامه می افزاید : به کار این شبکه جاسوسی ابله پایان می دهم و سوالات به حقی را از وزارت دفاع کویت مطرح می کنیم و امیدواریم نمایندگان پارلمان کویت به نمایندگی از ما این سوالات را مطرح کنند.

افراد متهم از بدوی های بدون تابعیت بودند و در وزارت دفاع این کشور مشغول به کار بودند.

وزارت دفاع به این افراد گفته بود بروید اوضاع خود را درست کرده و تابعیتی برای خود دست و پا کنید .

الراي العام می افزاید: به عبارت ساده وزارت دفاع کویت به نظامیان خود گفته بود با هر کشور خارجی تعامل داشته باشند، شهروند کشور دیگری باشند تا این که بتوانند در وزارت دفاع کار کنند و روزی و حقوق خود را از این وزارتخانه دریافت کنند.

مقاله نویس می افزاید : این شبکه نه سال اطلاعات را انتقال می داد.

دستگاه های اطلاعاتی ما در این مدت چه می کردند؟ این که تمامی این اطلاعات محرمانه و بدون برچسب محرمانه در رایانه های نیروهای مسلح موجود است و افراد متهم به سادگی وارد دفاتر فرماندهان می شدند و اطلاعات را دریافت می کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ الرای العام می نویسد: آیا منطقی است وزارت دفاع کویت این اطلاعات محرمانه را بدون برچسب محرمانه در دسترس قرار دهد؟ در صورتی که افرادی با آموزش ساده توانستند این همه اطلاعات از وزارت دفاع خارج کنند، پس هر طرف دشمنی می تواند از طریق هکرها وارد رایانه های وزارت دفاع شود و به آسانی به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

این روزنامه کویتی در پایان می نویسد: این مساله بسیار خطرناک و اهمال کاری آشکار وزارت دفاع است و باید وزیر دفاع مورد بازخواست قرار گیرد.

نظرات بینندگان