arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

احتمال وجود نفوذی داعش در فرودگاه شرم‌الشیخ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی رسانه‌ها از احتمال وجود فرد نفوذی وابسته به داعش در فرودگاه شرم‌الشیخ، در روز سقوط هواپیمای مسافربری روسیه خبر می‌دهند.

برخی یافته‌های جدید در تحقیقات نیروهای امنیتی درخصوص علل سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس روسیه، حاکی از احتمال وجود فردی نفوذی در فرودگاه شرم‌الشیخ است که برای کار گذاشتن یک بمب در داخل هواپیمای مذکور اقدام کرده است.

به نوشته وبگاه ای‌بی‌سی نیوز، کارشناسان امنیتی قرار است به‌زودی به بررسی یکی از فیلم‌های ضبط‌شده توسط دوربین‌های مخفی و همچنین اظهارات یکی از کارمندان فرودگاه شرم‌الشیخ بپردازند، تا شاید ردی از حضور فرد یا افراد نفوذی احتمالی وابسته به گروه داعش در میان اعضای حفاظت فرودگاه پیدا کنند. در برخی از تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های اخیر پس از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری روسیه، انفجار بمب در هواپیما بعنوان یکی از دلایل محتمل این رخداد اعلام شده بود، ولی تاکنون به صراحت از آن صحبت نشده است.

«آدام شیف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، که به‌تازگی اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای درخصوص سقوط هواپیمای مذکور دریافت کرده است، روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت: «ممکن است گروه داعش به این نتیجه رسیده باشد که بهترین راه برای گذشتن از سد مأموران امنیت فرودگاه، دور زدن و فریب آنها، خصوصاً با کمک یک فرد نفوذی باشد.»

در چند روز گذشته، اخبار و گزارش‌هایی از بعضی رسانه‌های غربی و عربی از جمله، بی‌بی‌سی عربی، اسکای‌ نیوز و العربیه منتشر شد که از رشوه‌خواری و نواقص امنیتی در میان مأموران فرودگاه شرم‌الشیخ حکایت داشتند.

همچنین در اظهارات اخیر مقامات آمریکایی این‌طور بیان شده که آنچه از ارتباطات الکترونیک متعلق به گروه داعش، قبل و بعد از وقوع حادثه بر‌می‌آید احتمال در ارتباط بودن آنها را با منبعی در فرودگاه تقویت می‌کند.

هواپیمای پرواز 9268 خطوط هوایی کوگالیماویا روسیه به مقصد شهر سن‌پطززبورگ، در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان 1394)، 23 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه شرم‌الشیخ مصر، در صحرای سینا سقوط کرد. در این حادثه همه 224 سرنشین هواپیما - که 217 نفر از آنها مسافر بودند - جان خود را از دست دادند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان