arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۰

احمدی نژاد: در اطراف ما به زودي اتفاق مثبتي رخ نمي‌دهد

رييس جمهور كشورمان صبح امروز در ادامه روز دوم دور سوم سفر استاني خود به استان سيستان و بلوچستان در جمع منتخبان اين استان حضور پيدا كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جمهور كشورمان صبح امروز در ادامه روز دوم دور سوم سفر استاني خود به استان سيستان و بلوچستان در جمع منتخبان اين استان حضور پيدا كرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود با اشاره به مصوبات روز گذشته جلسه هيات دولت در مورد استان سيستان و بلوچستان گفت: در اين جلسه مصوبات خوبي تصويب شد.

وي با بيان اين كه استان سيستان و بلوچستان يكي از بهترين استان‌هاي كشور به لحاظ استعداد طبيعي و استعداد انساني است، گفت: مردم اين استان، مردمي نجيب، مومن، صميمي، شجاع، سخت كوش و مرزداران اميني هستند.

وي با بيان اين كه دشمن‌ترين دشمنان بشريت و مكارترين شياطين در اطراف ما خيمه زده‌اند براي آسيب زدن، ايجاد تفرقه و شكستن چهره نوراني مردم استان سيستان و بلوچستان ادامه داد: به فضل الهي آن‌ها در پيشبرد اهداف شوم خود موفق نشده‌اند و هرگز موفق نخواهند شد.

وي با بيان اين كه ما مي‌فهميم كار مردم اين منطقه سخت است، گفت: ما معتقديم كه اين استان مي‌تواند جزو پيشرفته‌ترين استان‌هاي كشور باشد و تاكيد بر اين داريم كه بايد اين استان را ساخت و براي ساخت آن چيزي كم نداريم.

احمدي نژاد افزود: براي من سخت است كه بشنوم مردم يك روستا در نزديك مرز شغل ندارند، درآمد مناسبي ندارند، براي من اين موضوع قابل تحمل نيست. ما بايد به نحوي عمل كنيم كه در تمام نقاط مرزيمان شهرها و روستاها كشاورزي، صنعت و عمران و آباداني وجود داشته باشد و اين شدني است.

احمدي نژاد با بيان اين كه اين استان به لحاظ فرهنگي جزو استان‌هاي نمونه كشور است به لشگر كشي غرب به عراق و افغانستان اشاره كرد و گفت: هدف آن‌ها از لشگركشي به منطقه ايران است و جز ايران براي غرب خطري وجود ندارد. البته خطر ايران نظامي نيست، بلكه از بابت فرهنگ و تمدن آن است، دعوا بر سر انديشه، فرهنگ و نوع نگاه و انديشه در جهان است آن‌ها مي خواهند دنيا را بگيرند و بر تمام دنيا مسلط باشند و عده‌اي نيز از سر ناچاري تسيلم شده‌اند و با آن‌ها همراهي كرده‌اند اما ايران كشور بزرگي است، 75 ميليون انسان شجاع، شايسته و محكم و تمدن آفرين در آن وجود دارد و آن‌ها از اين قدرت واهمه دارند.

رييس جمهور با بيان اين كه هر زماني كه ملت ايران فرصت پيدا كرده است، انديشه ملت ايران دنيا را گرفته است، گفت: نگاه ايران جهاني بوده است، قدرت انديشه و تفكر و فرهنگ ايران هر وقت فرصت پيدا كرده جهان را تحت تاثير خود قرار داده است. ويژگي‌هاي اين سرزمين مي‌تواند در دنيا تاثير بگذارد، آن‌ها احساس كردند كه ايران اين فرصت را پيدا كرده است و حركت روح جمعي ايران آغاز شده است و آن‌ها معتقدند كه بايد آن را مهار كرد.

احمدي نژاد با اشاره به حادثه 11 سپتامبر و بهانه آن‌ها جهت حمله به منطقه و عراق و افغانستان، گفت: آن‌ها غرب و شرق را تصرف كردند به عراق و افغانستان لشگر كشي كردند و بوش در همان زمان گفت گام سوم ما ايران است. تمام مستكبران، شياطين و فريبكاران قدرت تاريخي خود را در اين ارتباط بسيج كردند.

رييس جمهور خطاب به شركت كنندگان در اين جلسه، گفت: مي‌فهميم شرايط سخت است، آن‌ها مي خواستند ناامني افغانستان را به ايران انتقال دهند، ولي نتوانستند، چرا نتوانستند، اين به خاطر درايت مردم سيستان و بلوچستان است، ‌البته يك آسيب‌هايي زدند، ولي نتوانستند به هدف خود برسند. آن‌ها مي خواهند اين اقدامات شان را به پاي مردم بنويسند. اين دروغ بزرگي است، چه ربطي به مردم سيستان دارد؟ مردم سيستان همواره همدل و مستحكم در برابر توطئه‌هاي دشمنان ايستاده‌اند و از ايران اسلامي دفاع كرده‌اند.

رييس جمهور با بيان اين كه انشاءالله مستكبراني كه آمده‌اند ملت‌هاي اسلامي را تصرف كنند، با ذلت در آينده نزديك منطقه ما را ترك خواهند كرد، گفت: در اطراف ما به زودي اتفاق مثبتي رخ نمي‌دهد، عراق و افغانستان كم بود، جاهاي ديگر نيز آتش به پا كردند.

احمدي نژاد با بيان اين كه ما مطمئن هستيم كه با ايمان و آگاهي ملت‌هاي منطقه مستكبران به اهداف خود نخواهند رسيد و با ذلت منطقه را ترك خواهند كرد، گفت: كساني كه به منطقه لشگركشي كرده‌اند تحت فشار ملت‌هاي منطقه و در پيشاپيش آن‌ها ملت ايران از منطقه عقب نشيني خواهند كرد و اينقدر عقب مي‌روند تا كاخ سفيد را از دست مي دهند.

احمدي نژاد با بيان اين كه دست غرب براي ملت‌هاي منطقه رو شده است، گفت: آن‌ها اشتباه مي‌كنند كه تصور مي‌كنند مي‌توانند ملت‌ها را فريب دهند چاله‌اي كه كنده‌اند انشاءالله تبديل به گور نظام سلطه مي‌شود و در آن دفن مي‌شوند.

احمدي نژاد با اشاره به اين كه 75 ميليون انديشه در ايران است، گفت: بايد اين انديشه‌ها در راستاي يكديگر و پشتيبان يكديگر قرار گيرند.

احمدي نژاد با اشاره به اهميت ساختن ايران و همچنين سيستان و بلوچستان گفت: براي ساختن چند عامل نياز است، اول توكل به خدا و عامل بعدي همدلي است. بايد همه با هم باشيم نقطه تمركز شيطان ايجاد اختلاف و تفرقه است و بايد در اين ارتباط هوشيار باشيم، شرط ديگر براي ساختن كار است، بايد كار، فرهنگ حاكم بر فضاي اقتصادي ما شود.

احمدي نژاد با بيان اين كه همه بايد كار كنيم، ادامه داد: در امر ساختن نيازمند علم و دانش كه امري ضروري است، هستيم به خصوص براي زنان چرا كه آن‌ها در جامعه مسووليت مضاعف دارند و تربيت مردها را بر عهده دارند، همه بايد تحصيل كنند.

احمدي نژاد بار ديگر به وضعيت منطقه اشاره كرد و گفت: حالا حالاها در اطراف ما سر و صدا است و مستكبران نمي‌خواهند در اين منطقه آرامش باشد. اكنون نيز آمده‌اند پاكستان را به هم بريزند و مي‌بينيم كه در پاكستان چه مي‌كنند. انشاءالله اگر به سازمان ملل برويم آن‌ها را در آنجا محاكمه مي‌كنيم، شما چه كاره‌ايد كه آمده‌ايد مردم پاكستان را مي‌كشيد و اين كشور را بمباران مي‌كنيد.

احمدي نژاد گفت: روز محاكمه آن‌ها فرا خواهد رسيد.

پيش از صحبت‌هاي رييس جمهور شش نفر از منتخبين اين استان صحبت كردند و به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند.

نظرات بینندگان