arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۰

بان کی مون: بی حرمتی به کتاب مقدس قرآن اقدامی عمیقا ناگوار است

دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه خود آورده است بی حرمتی به کتاب مقدس قرآن اقدامی عمیقا ناگوار ، غیر قابل قبول و ناشی از عدم بردباری و غفلت است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درپاسخ به نامه سفیر و نماینده دائم کشورمان درباره قرآن سوزی تاکید کرد سازمان ملل متحد به فعالیت خود برای ارتقاء هماهنگی و همکاری  بین ادیان ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، در پی نامه محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد به بان کی مون دبیرکل این سازمان در خصوص سوزاندن قران کریم در یکی از ایالتهای امریکا ، دبیرکل سازمان ملل در نامه ای رسمی به سفیر و نماینده دائم کشورمان این اقدام مغرضانه را محکوم کرد .

 دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه خود آورده است بی حرمتی به کتاب مقدس قرآن اقدامی عمیقا ناگوار ، غیر قابل قبول و ناشی از عدم بردباری و غفلت است .

من صریحا و قویا این اقدام مغرضانه را که با هدف ایجاد تفرقه در میان مردم و جوامع مختلف انجام شد ، محکوم می کنم .

اقدامی که متاسفانه باعث واکنشهای خشونت آمیز در جهان شد و در نتیجه این قبیل اقدامات و واکنشها ،کارکنان سازمان ملل متحد چند روز قبل در افغانستان کشته شدند . بان کی مون با اشاره به اینکه قبلا نیز در مورد ضرورت اعتدال و احترام متقابل صحبت کرده ،تصریح کرد اکنون نیز براین امر تاکید می کنم .وی اضافه کرد :افراط گرایی و نفرت مذهبی جایی در گفتگوی متمدنانه ندارد . دبیرکل سازمان ملل متحد افزود : ما باید در خصوص بردباری و فهم بین فرهنگها ، سنتها و اعتقادات صحبت کنیم و نباید اجازه دهیم تا افراد معدودی بخواهند مناسبات میان جوامع را مختل کنند.

ما باید با مساعی مشترک یکدیگر تلاش کنیم و اجازه ندهیم که اقدامات خود سرانه برخی افراد منجر به گسترش خصومت شود . بان کی مون اضافه کرد : همانگونه که در جلسه مورخ 16 فروردین ماه جاری به شما اعلام کردم ، سازمان ملل متحد به کار خود برای ارتقاء هماهنگی بین المللی و همکاری بین ادیان از طریق ائتلاف تمدنها ادامه خواهد داد. دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان نامه خود تاکید کرده است : امنیت و رفاه همه مردم صرف نظر از ملیت ، قومیت ، فرهنگ ،مذهب یا دیگر اعتقادات یک اصل بنیادی سازمان ملل متحد است .

خاطر نشان می سازد ، محمد خزاعی سفیر ونماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در تاریخ سوم فروردین ماه سالجاری  در نامه ای به بان کی مون دبیرکل این سازمان نسبت به اقدام اخیر سوزاندن قرآن کریم در یکی از کلیساهای ایالت فلوریدای آمریکا ابراز تاسف و تاثر عمیق کرده و خواستار موضعگیری و اقدام سازمان ملل متحد در خصوص این موضوع که جدیت موج اسلام هراسی در بخشی از نقاط جهان را نشان میدهد ، شد.

محمد خزاعی در نامه خود با اشاره  به اهداف و مسئولیتهای دبیرکل سازمان ملل متحد در حفظ صلح و دوستی میان مردم وملتهای جهان  تاکید کرده بود :«جنابعالی مسئولیت مهمی در روشن نمودن افکار عمومی بین المللی نسبت به این قبیل اقدامات افراطی دارید.» وی اقدام در این رابطه را در جهت آرمان تساهل بین ادیان و روابط صلح آمیز  بین ادیان و ملتهای مختلف دانسته بود.
برچسب ها: بان کی مون
نظرات بینندگان