arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۰

رنگ غذا باعث اختلالات رفتاري ميليونها کودک در جهان شده است

رنگ غذا که مواد غذایی ، نوشیدنی ها و خوراکی ها افزوده می شود باعث اختلالات رفتاری میلیونها کودک در جهان شده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رنگ غذا که مواد غذایی ، نوشیدنی ها و خوراکی ها افزوده می شود باعث اختلالات رفتاری میلیونها کودک در جهان شده است .

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از  شبکه تلویزیونی العربیه ، شمار زیادی از کودکان در جهان از کاهش تمرکز و بیش فعالی رنج می برند که بر رفتار آنها تاثیر می گذارد و پدران و مادران را نیز در خصوص این رفتارها سرگشته کرده است. رنگ غذا در نوشیدنی ها ، انواع چیپسها و خوراکی ها و صبحانه دیده می شود . رنگ غذا شاید از عوامل رفتارهای عجیب و غریب کودکان باشد .

یک مادر گفت کودکش خودش را به زمین می اندازد و با صدای بلند فریاد می زند و حتی برخی مواقع با ناخنهایش خودش را چنگ می زند .

یک گزارش دولتی در امریکا که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد عملا بین رنگ غذا و اختلالات رفتاری حدود شش میلیون کودک در امریکا ارتباط وجود دارد . نمایندگان صنایع خوراکی تاکید می کنند ایمنی رنگها با بررسیهای زیادی تأیید شده است اما اعضای اداره مواد غذایی و دارو در امریکا این هفته تصمیم خواهند گرفت آیا در قانون برچسب ویژگی های مواد غذایی اصلاحاتی انجام خواهند داد یا خیر.

در اروپا از سال گذشته ، اتحادیه اروپا شرکتهای تولید کننده را ملزم کرده است تا احتمال تاثیرگذاری مواد رنگی بر رفتارهای کودکان را در برچسبها یادآوری کنند . اما در جهان عرب ، مسئولیت اطمینان از سلامتی محتوای تولیدات و میزان خطراتش کاملا به عهده خانواده هاست.
نظرات بینندگان