arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

مرگ 6 نفر در شهرستان رودان بر اثر طغیان رودخانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار شهرستان رودان از مرگ شش نفر و مسدود شدن راه ارتباطی بیش از 70 روستا در بخش رودخانه شهرستان رودان همزمان با بارندگی‌های اخیر خبر داد.

احمد محمودی  منطقه خلیج فارس با اعلام این خبر افزود: بارندگی‌های اخیر در شهرستان رودان موجب مرگ شش نفر از شهروندان رودانی شده است.

وی تصریح کرد: صبح روز پنجشنبه 21 آبانماه یک خودروی سواری پراید که از روستای بیدان بخش رودخانه به سمت روستای منجر و مرکز بخش رودخانه در حال حرکت بود در اثر طغیان رودخانه و بارش شدید باران در محل پل رودخانه بیدان به داخل رودخانه سقوط کرد.

فرماندار رودان تصریح کرد: راننده ماشین خود را به بیرون از ماشین می‌کشد و با کمک اهالی روستا به بیرون از رودخانه منتقل می‌شود اما دیگر سرنشینان این خودرو در اثر طغیان رودخانه و امکان خارج نشدن از خودرو متاسفانه در رودخانه غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

محمودی گفت: متاسفانه در این حادثه سه زن و دو کودک به نام‌های فاطمه خدمتکاری 50 ساله، طاهره کرچی‌زاده 30 ساله، صدیقه کرچی‌زاده 35 ساله، زهرا جاودان شش ساله و امیرمحمد جاودان هشت ساله به علت خفگی جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: همچنین طبق نظر پزشکی قانونی یکی از این بانوان نیز جنینی 8 ماهه باردار بوده است و طی این حادثه این جنین نیز فوت شده است.

فرماندار رودان گفت: در اثر بارش باران در روز دوشنبه 18 آبانماه نیز در محور کهنوج به رودان و در فاصله پنج کیلومتری شهر رودان یک دستگاه خودروی پراید در اثر طغیان رودخانه و بارش شدید باران از مسیر منحرف شد که متاسفانه در این حادثه نیز یک پسر بچه 12 ساله رودانی جان خود را از دست داد.

محمودی تصریح کرد: همچنین طی بارندگی و طغیان رودخانه مسیر بسیاری از روستاهای بخش رودخانه به مرکز بخش مسدود شده است و تردد مسافران بخش رودخانه به سمت رودان از محور بخش رودخانه به شهرستان کهنوج و پس از آن به شهرستان رودان است.

وی افزود: در این بارندگی‌ها بیشترین خسارت‌ها در بخش راه و محورهای ارتباطی بوده است.

فرماندار رودان خاطرنشان کرد: بارندگی اخیر به تاسیسات زیر بنایی راه‌های اصلی و مواصلاتی، آب و کشاورزی نیز خسارت وارد کرده است و بررسی‌های کارشناسی برای برآورد نهایی خسارات همچنان ادامه دارد.

محمودی گفت: بارش باران در رودان موجب آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها، اختلال در ترافیک جاده‌ای و مسدود شدن راه‌های ارتباطی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شده است.

وی افزود: با تلاش بی‌وقفه اکیپ‌های امدادرسانی بیشتر محورهای ارتباطی مسدود بازگشایی شده اما محور ارتباطی رودخانه بر در بخش رودخانه به سمت زیارتعلی و مرکز شهرستان رودان همچنان مسدود است، راه ارتباطی بیش از 70 روستا نیز در بخش رودخانه مسدود است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان