arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

وقتی هما روستا 100 میلیون بدهی یک هنرمند سرطانی پرداخت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبنم فرشادجو می‌گوید که سه سال پیش قرار بود در نمایش «آناکارنینا» به کارگردانی هما روستا بازی کند، اما درنهایت بیماری اجازه نمی‌دهد که روستا این نمایش را به صحنه ببرد.

این بازیگر که امروز در نمایشنامه‌خوانی «آناکارنینا» نوشته محمد چرمشیر به اجرای نقش خوانی پرداخت، در مورد اتفاقات سه سال پیش و همکاری با زنده‌ یاد هما روستا بمی‌گوید: «سه سال پیش قرار بود این نمایشنامه را با کارگردانی هما روستا اجرای عمومی کنیم اما پس از یک ماه تمرین که در این مدت حتی میزانسن‌ها مشخص شده بود، به علت بیماری زنده‌یاد هما روستا، تمرین‌ها تعطیل شد و به نمایشنامه‌خوانی این اثر بسنده کردیم.»

فرشادجو که معتقد است حس برای هما روستا از همه چیز مهمتر بوده، درباره خصوصیات این باازیگر شناخته شده در مقام کارگردان می‌گوید: «هما روستا ارتباط حسی بسیار قوی‌ای با بازیگرانش برقرار می‌کرد و میزانسن‌ها و دیالوگ‌ها را بر اساس حس بازیگران آماده می‌کرد.»

این بازیگر تئاتر درمورد سومین نمایشنامه‌خوانی «آناکارنینا» و حضور محمد چرمشیر در مقام سرپرست گروه می‌گوید: «حضور محمد چرمشیر به‌عنوان سرپرست گروه، کاملا منطقی است. او هم نویسنده متن است و هم در دوره‌های قبلی این نمایشنامه‌خوانی با کارگردانی هما روستا، در مقام نقش‌خوان به‌جای رضا مولایی در این نمایشنامه‌خوانی‌ها حضور داشته است. از همین‌رو تذکرات و بسیار به‌جا و مناسب است. البته تغییراتی جزئی را به سبب تغییر بازیگر در کار شاهد هستیم. به‌عنوان مثال در تمریناتی که برای نمایشنامه‌خوانی جدید انجام داده‌ایم، احساس می‌کنم «آناکارنینا» کمی به‌سمت کمدی رفته‌است.»

بازیگر نمایش «هملت» از دو دوره نمایشنامه‌خوانی «آناکارنینا» به کارگردانی هما روستا به عنوان دو اجرای پر مخاطب نام می‌برد و می‌گوید: «سال نخست هما روستا این نمایشنامه را به نفع زلزله‌زدگان بم نمایشنامه‌خوانی کرد و در سال دوم مانند این دوره، به نفع هنرمندان مبتلا به سرطان اجرا شد. در آن سال زنده‌یاد مجید بهرامی برای تآمین هزینه‌های درمان خود، مبلغ هنگفتی به بانک بدهکار بود. البته این بانک بخش اعظمی از بدهی‌مجید را بخشیده بود اما حدود 100 میلیون از این بدهی باقی مانده بود که طی آن نمایشنامه‌خوانی این مبلغ فراهم شد و توانستین بدهی مجید بهرامی را صاف کنیم.»

فرشادجو می‌افزاید: «این توجه به خود بچه‌های تئاتر، اتفاق بسیار مثبتی است. بسیاری از این عزیزان ناچارند خانه و زندگی خود را برای تامین هزینه‌هایی نظیر مبلغ آمپول‌هایشان که ماهانه بالغ بر شش میلیون تومان هزینه دارد، بفروشند. هما جان همیشه به این مسائل حساس بود و از ما می‌خواست نمایشنامه‌های استاد سمندریان یا دیگر دوستان را برای مقاصد خیریه اجرا کنیم. از این پس گروه ما تصمیم گرفته است برنامه‌های سالانه برای نمایشنامه‌خوانی نمایش‌های متفاوت به نفع هنرمندان بیمار در نظر می‌گیریم.»

نظرات بینندگان