arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

واکنش فدراسیون دوومیدانی روسیه به محرومیت از فدراسیون جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی روسیه اعلام کرد محرومیت این فدراسیون، جریمه بسیار سنگینی است.

 به نقل از Inside the games، روز گذشته (شنبه) فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی (IAAF)، فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی روسیه (ARAF) را محروم کرد.

محرومیت روسیه در پی انتشار گزارش‌های آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) صورت گرفته است. این محرومیت به این معنا است که احتمال دارد د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران روسیه نتوانند در مسابقات المپیک ریو شرکت کنند. روسیه همچنین از میزبانی جا‌م جها‌نی پیاده روی 2016 و مسابقات قهرمانی جهان جوانان 2016 محروم شده است.

فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی اروپا نیز اعلام کرده روسیه نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی جهان کراس کانتری شرکت کند. رییس ARAF که پیش از این اعلام کرده بود روسیه بعضی از اتهامات WADA را می‌پذیرد و برخی دیگر را رد می‌کند، اعلام کرد محرومیت ARAF ناعادلانه بوده است.

رییس ARAF در مصاحبه خود با Sport news گفت: فکر می‌کنم IAAF تصمیم بسیار سختگیرانه‌ای گرفته است. با این حال این تصمیم گرفته شده و ما تمام تلاش‌مان را برای بهتر شدن شرایط انجام می‌دهیم. آنچه مهم است این است که د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران ما بتوانند هر‌چه‌ ز‌و‌د‌تر در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه بعد از تصمیم IAAF اعلام کرد امیدوار است روسیه بتواند در مسابقات ریو 2016 شرکت کند.

او در این‌باره افزود: محرومیت موقتی است. تیم بازرسی مخصوصی به این مساله رسیدگی خواهند کرد. هنوز هم معتقدم که می‌توانیم شرایط را مدیریت کنیم.

سباسیتن کو، رییس فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی نیز اعلام کرد تصمیم برای محروم کردن ARAF زنگ خطری برای روسیه است تا بیدار شود.

محروم شدن ARAF طبق ماده 6.11 و 14.7 قانون IAAF به این معنا است که د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران روسیه نمی‌توانند در هیچ مسابقه بین‌المللی از جمله المپیک ریو شرکت کنند.

فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی اروپا در بیاینه‌ای اعلام کرد: در پی محروم شدن ARAF از سوی IAAF، فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی اروپا نیز اعلام می‌کند که این محرومیت در مسابقات اروپایی هم صدق می‌کند. به ‌این‌ ترتیب فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی اروپا امروز نامه‌ای به ARAF ارسال می‌کند و به آنها اعلام می‌کند که نمی‌توانند در مسابقات کراس کانتری اروپا و دیگر مسابقات د‌و‌و‌مید‌ا‌نی اروپا در زمان محرومیت شرک کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان