arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

ایران در آستانه تغییر اقلیم به سمت کاهش نزولات جوی /نمی‌توان چالش‌های فعلی را مدیریت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمیدرضا جانباز بعداز ظهر امروز در همایش معاونان شرکت‌های آب و فاضلاب اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت موجود در تابستان سال جاری و براساس گزارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب بیش از 540 شهر در آستانه تنش آب بود که با وجود این تنش‌ها توانستیم از بحران پیش رو در تابستان عبور کنیم.

وی یادآور شد: روز به روز چالش‌های بخش آب متفاوت‌ می‌شود به طوری که کشور در آستانه تغییر اقلیم به سمت کاهش نزولات جوی قرار گرفته و با افزایش جمعیت مواجه است که در شرایط موجود با سطوح مدیریت قبلی نمی‌توان چالش‌های فعلی را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: خط قرمز وزارت نیرو موضوع کنترل کیفی است به طوری که نباید در هیچ نقطه کشور آبی که خارج از استاندارد است به مردم ارائه شود.

جانباز خاطرنشان کرد: همایش معاونین بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب با رویکرد تبادل تجربیات برتر برگزار می‌شود و دراین راستا باید مستندسازی تجارب مورد توجه قرار گیرد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز اظهار داشت: تابستان امسال با وجود کمبود آب که می‌توانست 547 شهر را با تنش آب متاثر کند توانستیم از این تنش‌ها و محدودیت‌ها به شکل مطلوب عبور کنیم.

حمیدرضا تشیعی ‌‌ابراز داشت: کمبود منابع آبی و منابع مالی به عنوان دو چالش اصلی پیش روی شرکت‌های آب و فاضلاب مطرح است و با توجه به اینکه کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد با چالش کمبود آب و محدودیت منابع مالی مواجه هستیم.

تشیعی توانمندسازی بهره‌بردار و بهره‌برداری و افزایش امکانات از طریق جلب مشارکت‌های محیطی را از جمله انتظارات از معاون بهره‌بردار عنوان کرد و ابراز داشت: باید این موضوع مدنظر باشد که معاون بهره‌برداری علاوه بر ارائه دهنده خدمات گیرنده خدمات نیز محسوب می‌شود.

شایان ذکر است همایش معاونین بهر‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب 24 و 25 آبان ماه با رویکرد تبادل تجربیات برتر شرکت‌ها در حوزه بهره‌برداری به میزبانی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان