arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

آزمایش موفقیت‌آمیز دو موشک هسته‌ای زیردریایی روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، زیردریایی هسته‌ای مونوماخ روز شنبه پرتاب دو موشک‌ بالستیک هسته‌ای را با موفقیت انجام داد.

به نقل از خبرگزاری راشاتودی؛ بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، پرتاب دو موشک بالستیک بولاوا که قابلیت حمل هم‌زمان چند کلاهک هسته‌ای با قابلیت اصابت به هدف‌های جداگانه را دارند با موفقیت از زیردریایی هسته‌ای استراتژیک مونوماخ واقع در دریای سفید در شمال غربی روسیه پرتاب شدند و به هدف‌های مشخص شده در سایت کورا در شرق روسیه اصابت کردند.

زیردریایی ولادیمر مونوباخ از سپتامبر 2014 به ناوگان شمال نیروی دریایی روسیه پیوسته است، این زیردریایی از نوع نسل چهارم زیردریایی‌های استراتژیک هسته‌ای روسیه است که توسط شرکت طراحی تجهیزات نظامی دریایی روبین ساخته شده است.

این زیردریایی هسته‌ای بسیار سریع‌تر از زیردریایی‌های نسل پیشین خود یعنی مدل‌های تیفون و دلتا- 4 است که در ساخت آن از آخرین فن‌آوری استفاده شده است.

زیردریایی هسته‌ای مونوماخ قادر به حمل 16 موشک بالستیک هسته‌ای بولاوا است. موشک‌های بالستیک بولاوا قادر به حمل هم‌زمان 10 کلاهک هسته‌ای با قابلیت اصابت به هدف‌های جداگانه است که برد آن می‌تواند تا 11 هزار کیلومتر باشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان