arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

ذخاير ارزی ايران از مرز 100ميليارد دلار گذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير امور اقتصادي و دارايي از ذخاير ارزي 100 ميليارد دلاري و بدهي خارجي 20 ميليارد دلاري ايران خبر داد.

به گزارش فارس، سيد شمس الدين حسيني براي شركت در نشست بهاره بانك جهاني و صندوق بين المللي پول در واشنگتن به سر مي برد ، در نشستي خبري با حضور بيست خبرنگار رسانه هاي آمريكايي در دفتر حافظ منافع جمهوري اسلامي ايران افزود: هدفمندي يارانه ها ، اقدام بزرگي براي اصلاح ساختار اقتصادي ايران است كه با موفقيت و همدلي دولت و مردم آغاز شده است. 

وي كاهش مصرف انرژي به ويژه بنزين را از نمونه هاي اين اصلاح ساختار اقتصادي كشور خواند و گفت: پيش از هدفمندي يارانه ها ، بيشترين يارانه در بخش انرژي پرداخت مي شد و ايران توانست در همان شرايط تحريم ، طرح بزرگ هدفمند كردن يارانه ها را اجرا كند. 

وزير امور اقتصادي و دارايي به رشد 86 درصدي شاخص كل بورس تهران اشاره كرد و گفت: با وجود بحران هاي موجود در جهان ، ارزش بورس تهران به ميزان 70 درصد رشد داشته است. 

سيد شمس الدين حسيني افزايش 24 درصدي صادرات غيرنفتي و رشد 16.4 درصدي واردات در سال گذشته را نتيجه مبادلات نفتي و غيرنفتي ايران با يكصد و نود كشور دانست و گفت : حجم ترازيت كالا نيز بيش از 40 درصد رشد داشته است و بيش از 80 كشور دنيا ، از ايران به عنوان مسير مناسب ترانزيت استفاده مي كنند. 

وزير امور اقتصادي و دارايي به ذخيره ارزي 100 ميليارد دلاري و بدهي خارجي 20 ميليارد دلاري كشورمان اشاره كرد و گفت: اقتصاد ايران به لحاظ تجاري براي شركاي خود ، جذابيت بي نظيري دارد. 

وي يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم ها و فشارها، در يك سال گذشته از رشد و پيشرفت چشمگيري در زمينه هاي مختلف اقتصادي برخوردار بوده است. 

موضوعاتي مانند تحريم هاي يك جانبه آمريكا بر ضد ايران ، تاثير يارانه ها بر قيمت انرژي ، مبادلات تجاري ايران با ديگر كشورها و تحولات اخير منطقه و كشورهاي عربي، از جمله محورهاي سئوالات خبرنگاران رسانه هاي آمريكايي از وزير امور اقتصادي و دارايي ايران بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
1
اگر ۱۰۰ميليارد ذخيره داريم پس چرا حساب ارزی مردم را تبديل به ريال ميکنيد و خود ارز را که حق صاحب حساب است تحويل نميدهيد؟ حرف اين وزير قابل قبول نيست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
0
حتما اسنادشم موجوده!
نظرات بینندگان