arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴
زمان خودنمایی به پرسپولیسی‌ها

شهریار و یحیی؛ چه کسی می‌برد؟

نبرد سرمربیان پیشین پرسپولیس که علاقه دارند دوباره هدایت این تیم را در دست بگیرند بدون شک حساس‌ترین تقابل مربیان در هفته دوازدهم لیگ را رقم می‌زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نبرد سرمربیان پیشین پرسپولیس که علاقه دارند دوباره هدایت این تیم را در دست بگیرند بدون شک حساس‌ترین تقابل مربیان در هفته دوازدهم لیگ را رقم می‌زند.

دو مربی و بازیکن پرسپولیسی امروز در قامت سرمربیان صبا و ذوب‌آهن به مصاف هم خواهند رفت. کسانی که در دوران بازی‌یشان رابطه صمیمانه‌ای داشتند پس از ورود به عرصه مربیگری به دلیل دوری ناخواسته‌ای که بخاطر شرایط کاری برایشان پیش آمد تقریبا به شکل کامل از هم فاصله گرفتند و بازی امروز صبا و ذوب‌آهن نیز موجب شده آنها مقابل هم قرار بگیرند و هر طور شده پیروز میدان شوند چرا که هر دو علاقه زیادی برای بازگشت به نیمکت پرسپولیس دارند و این تقابل‌های رو در رو می‌تواند بهترین زمان برای عرضه اندام به هواداران قرمزهای پایتخت باشد.

مدت حضور گل‌محمدی در پرسپولیس طولانی نبود. او در مسابقات لیگ با پرسولیس به 7 پیروزی و 8 تساوی رسید و فقط دو بازی را به تراکتورسازی و راه‌آهن واگذار کرد اما باخت در ضربات پنالتی فینال جام حذفی به سپاهان موجب به ستوه آمدن برخی مدیران پرسپولیس شد که این اتفاق به مذاق گل‌محمدی خوش نیامد تا این سرمربی جوان استعفا دهد و دوران حضور در تیم محبوبش کوتاه و بدون افتخار باشد.

برخلاف گل‌محمدی، علی دایی دو مقطع  در پرسپولیس حضور داشت. در اولین مرتبه که یک سال و نیم به طول انجامید دایی توانست پرسپولیس را به دو قهرمانی در جام حذفی برساند و در مربیگری همانند دوران بازی‌اش برای برای قرمزها موثر کار کرده باشد اما بعد از آن دایی به راه‌آهن رفت و زمانی که به پرسپولیس برگشت نتوانست افتخارات قبل را تکرار کند. حاصل کار شهریار در دومین سرمربیگری پرسپولیس یک نایب قهرمانی بود. دایی لیگ چهاردهم را نیز خوب آغاز نکرد و تیمش تا هفته هفتم با دو پیروزی، دو تساوی و سه شکست در جایگاه نهم قرار داشت که این نتایج موجب شد سیاسی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس او را برکنار کند.

دایی که تا پایان فصل گذشته بیکار بود و دیگر پیشنهادی برای بازگشتش به پرسپولیس نشد به صبای قم آمد. تیم او از جام حذفی کنار رفته است اما در لیگ خوب کار کرده و اکنون جایگاه چهارم جدول را در اختیار دارد. اگر اتفاق خاصی نیافتد مطمئنا دایی تا پایان فصل در صبا خواهد ماند تا نتایج خوبش با تعدادی زیادی بازیکن باتجربه پا به سن گذاشته را ادامه دهد و این تیم را جزء بالا نشینان جدول کند و بیش از پیش مقابل چشم هواداران پرسپولیس قرار گیرد.

البته دایی برای بازگشت به پرسپولیس کار سختی خواهد داشت چرا که خوشحالی او بعد از گل تیمش در بازی این فصل با پرسپولیس باعث شده هواداران این تیم دل خوشی از شهریار نداشته باشند. علاوه بر آن اظهارات این فصل او در مورد پرسپولیس نیز تاثیر زیادی در بیشتر شدن ناراحتی قرمزها داشته است.

اگر پیش‌بینی کنیم روزی برانکو که در حال حاضر جایگاهی خوبی پیدا کرده از پرسپولیس برود بدون شک تماشاگران این تیم علاقه زیادی به بازگشت یحیی گل‌محمدی دارند نه علی دایی. گل‌محمدی با نتایج خوبش در ذوب‌آهن و پیش از آن نفت تهران در دل هواداران قرمز جای باز کرده و بر خلاف دایی زمان بازی تیمش با پرسپولیس خوشحالی نکرده یا مصاحبه‌ای انجام نداده است تا دوست‌داران این تیم را آزرده خاطر کند.

امروز جدال علی دایی و یحیی گل‌محمدی در قم تماشایی خواهد بود. دو مربی و دوست قدیمی برای شکست هم حتی به یک امتیاز هم فکر نمی‌کنند.
نظرات بینندگان