arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

مسدود کردن راه لشگرگاه - مارجه توسط طالبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسدود کردن راه لشگرگاه - مارجه توسط طالبان، دستگیری 3 عضو شبکه حقانی در پکتیا، بازداشت یک نوجوان انتحاری در قندوز، کشته شدن 8 عضو طالبان، کشته شدن 7 تن از عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در استان ننگرهار از رویدادهای مهم یکشنبه افغانستان است.
رویدادهای مهم یکشنبه افغانستان را در ادامه مشاهده می کنید.

** طالبان راه لشگرگاه - مارجه را مسدود کرد
منابع افغان گزارش دادند که طالبان راه لشگرگاه - مارجه استان هلمند افغانستان واقع در جنوب این کشور را مسدود کرد. این مسیر هفته گذشته با عملیات نظامیان افغان باز شده بود.

«نورالحق علومی» وزیر کشور افغانستان برای بررسی اوضاع امنیتی هلمند به این استان سفر کرده است تا از نزدیک بر طرح های پلیس برای پاک سازی مناطق این استان از وجود طالبان، نظارت کند.

**بازداشت 3 عضو شبکه حقانی در پکتیا
اداره امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که 3 تروریست شبکه حقانی در استان پکتیا بازداشت شدند.

در بیانیه امنیت ملی افغانستان آمده است: «دین محمد»، «ذکریا» و «مصطفی» که سرگرم فعالیت های تخریبی و تروریستی بودند به دست نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شدند.

بر اساس این بیانیه، از بازداشت شدگان تعدادی مین های ضد تانک و ضد نفر به دست آمده است.

**بازداشت نوجوان آماده حمله انتحاری در قندوز
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که یک نوجوان افغان که برای انجام حمله انتحاری آموزش دیده بود، پیش از رسیدن به هدف شناسایی و دستگیر شد.

گفته می شود این نوجوان، شش سال پیش توسط طالبان ربوده شده و برای انجام حمله انتحاری آموزش دیده بود که پیش از انجام حمله، در شهرستان «امام صاحب» استان قندوز دستگیر شد.

گزارش منابع افغان حاکی است که این نوجوان 11 ساله، هنگامی که پنج سال داشت، ربوده شده بود.

**کشته شدن 8 عضو گروه طالبان
وزارت کشور افغانستان روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که 8 عضو طالبان در عملیات مختلف نیروهای پلیس کشور کشته و 5 تن دیگر بازداشت شدند.

در این بیانیه افزوده شده است که در این مدت 5 تن از نیروهای دیگر طالبان، زخمی شدند و تعداد زیادی سلاح و مقادیری مهمات از آنان به دست نیروهای پلیس افتاد.

** کشته شدن 7 عضو داعش در ننگرهار
خبرگزاری «پژواک» افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که 7 عضو گروه تروریستی و الحادی داعش در شهرستان «اچین» استان ننگرهار در شرق این کشور کشته شدند.

براساس این گزارش، عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش، شامگاه روز گذشته در شهرستان اچین هدف حمله نیروهای افغان قرار گرفتند و به هلاکت رسیدند.


منبع: میزان
نظرات بینندگان