arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴

وزیرخارجه لوکزامبورگ: بابت تواق هسته ای ایران خوشحال هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیرامورخارجه لوکزامبورگ گفت: بابت توافق هسته ای خوشحال هستیم و امیدواریم تحریم ها برداشته شود و همکاری های اقتصادی گسترش یابد.

جین آسلبورن عصر چهارشنبه پس از در دیدار با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همانطور که می دانید لوکزامبورگ مرکز فاینانس و مرکز تامین مالی است و می تواند در بحث سرمایه گذاری در زیرساخت ها در ایران بسیار فعال باشد؛ بنابراین لوکزامبورگ بدنبال این است که روابط اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهد.
وی گفت: بانک های لوکزامبورگ با سرمایه گذاری ایرانی ها آمادگی دارند پشتوانه مالی برای پروژه های ایران را فراهم سازند و ما می توانیم روابط تجاری - اقتصادی و بانکی خود را با ایران توسعه دهیم و زمینه های مناسب فراهم است.

وزیرخارجه لوکزامبورگ گفت: ما علاوه بر توسعه بخش های اقتصادی با ایران بدنبال روابط فرهنگی هم هستیم.

آسلبورن در ادامه به دیدار خود با مقام های ایرانی اشاره کرد و گفت: بحث های خوبی با وزیرامورخارجه ایران، رییس جمهورو رییس مجلس در این سفری که به ایران آمده ایم، داشتیم.
وی به حوادث اخیر در فرانسه و اروپا اشاره کرد و گفت: اسلام دین تروریستی نیست بلکه دین صلح و دوستی است و لازم است مقابله با گروه های تروریستی و وحشی مانند داعش مهمترین هدف بین المللی باشد.

وزیرخارجه لوکزامبورگ حضور ایران در مذاکرات وین را که به منظور حل بحران سوریه برگزار شد بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایران در نشست وین شرکت کرد که البته از نظر من لازم است برای پایان بحران سوریه دو ابرقدرت یعنی روسیه و آمریکا در کنار دو قدرت منطقه ای یعنی ایران و عربستان ائتلاف تشکیل دهند؛ هرچند که کنار هم قرار دادن این کشورها کمی سخت خواهد بود.

آسلبورن ادامه داد: با توجه به بحران های عراق و سوریه، این کشورها نیاز به توجه ویژه ای دارند؛ به ویژه در سوریه چرا که در این کشور 250 هزار نفر کشته شده اند و نیمی از جمعیت سوریه آواره هستند.

وی یادآور شد: نگاه اروپایی ها نسبت به پذیرش آوارگان و پناهجویان این است که هر کشوری باید سهم خود را در این زمینه انجام دهد.

جین آسلبورن پیش از دیدار با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حسن روحانی رییس جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرده است.
نظرات بینندگان