arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

دادستان تهران: رسانه‌ها در آستانه انتخابات به دنبال ارامش مردم باشند

دادستان عمومي و انقلاب تهران تاكيد كرد: با توجه به نزديك شدن به انتخابات از همه دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي مي‌خواهيم كه حريم خود را حفظ كنند و به دنبال آرامش مردم باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومي و انقلاب تهران تاكيد كرد: با توجه به نزديك شدن به انتخابات از همه دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي مي‌خواهيم كه حريم خود را حفظ كنند و به دنبال آرامش مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، دكتر عباس جعفري دولت‌آبادي در مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه 6 (خارك) با تاكيد بر اينكه «ما به دنبال نظارت بيشتر در سال جاري هستيم»، تصريح كرد: در اين دوره ايجاب مي‌كند كه نظارت بر زندانيان افزايش يابد. بايد توجه داشت در حاليكه ظرفيت‌هاي مكاني هيچگونه افزايش نيافته اما جمعيت زندانيان افزايش يافته است و سرپرستان نواحي بايد بازديد از زندان‌ها را از اقدامات ضروري خود بدانند.

وي در ادامه از انتصاب يك قاضي زن به عنوان معاون نظارتي در خصوص زندانيان زن خبر داد و افزود: اميدواريم در سال جاري مسائل و مشكلات زندانيان كاهش يافته و حقوق آنها بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

دادستان تهران با اشاره به نظارت بر دادگاه‌ها به‌ويژه در بخش كيفي، اظهار كرد: بايد در حوزه نظارت بر دادگاه‌ها و حضور نماينده دادستان در جلسات دادگاه قوي‌تر عمل كنيم. اگر در پرونده‌هاي مهم خوب عمل كنيم، مي‌توانيم نقش موثر قوه قضاييه را به مردم نشان دهيم. امروز قوه قضاييه نياز دارد كه بار ديگر خود را در نزد مردم تثبيت كند و به ارزش‌هاي آنان احترام بگذارد.

جعفري دولت‌آبادي همچنين با اشاره به مقوله مهار بزهكاري گفت: امروزه افراد بسياري از كاهش و افزايش جرايم سخن مي‌گويند اما هنوز قوه قضاييه نتوانسته در جايگاه اصلي خود آمار متقن و دقيقي را ارائه دهد. مهار بزهكاري بحث كوچكي نيست؛ بلكه يك سياست مهم جنايي در همه كشورهاست و يكي از ابزار مهار بزهكاري، دقيق بودن آمارهاي اعلامي است.

وي يادآور شد: در اين راستا پليس نيز بايد در اعلام جرايم دقت بيشتري به خرج دهد و بهترين كار اين است كه آمارهاي پليس و قوه قضاييه دقيق و منطبق با يكديگر باشد. باز هم تاكيد مي‌كنم كه سياست دادستاني، مهار بزهكاري در شهر تهران است.

دادستان تهران در ادامه با اشاره به انتصاب سرپرست سابق دادسراي خارك در حوزه نظارت، خاطرنشان كرد: انتصاب آقاي حاج‌مزداراني در حوزه نظارت، اين پيام را به همراه دارد كه ما به دنبال دقت بيشتري در اين راستا هستيم. دادستان مكلف است در همه حوزه‌ها چشم بينا داشته باشد و اميدواريم سال 90 سالي كم‌آسيب در حوزه اجراي قوانين باشد. از سوي ديگر دستگاه‌هاي دولتي بايد بدانند كه مهمترين عمل آنها اجراي قانون است و بطور طبيعي اگر نقصي در اين جهت ايجاد شود، دادستان مي‌تواند ورود كند.

جعفري دولت‌آبادي با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام سال جهاد اقتصادي گفت: بيشترين دغدغه ما مبارزه با جرايم اقتصادي است. مبارزه با جرايم اقتصادي مشكلات خاص خود را دارد اما مورد توجه ويژه ما نيز است.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي نيز اظهار كرد: با توجه به نزديك شدن به انتخابات از همه دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي مي‌خواهيم كه حريم خود را حفظ كنند و به دنبال آرامش مردم باشند. فضاي اهانت و تهمت و تخريب يكديگر زيبنده جامعه اسلامي نيست.

نظرات بینندگان