arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

ماجرای وزیر مخترع و سرنوشت مبهم 5 میلیارد تومان

کمک 5 میلیارد تومانی در قالب کلینیک صنعت و چگونگی مصرف آن توسط وزارت صنایع در هاله ای از ابهام قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آخرین نیوز - کمک 5 میلیارد تومانی در قالب کلینیک صنعت و چگونگی مصرف آن توسط وزارت صنایع در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 وزیر صنایع تاکنون گزارشی از چگونگی هزینه شدن کمک  5 میلیارد تومانی کارگروه حمایت از تولید برای بخش های بحران زده صنعت در قالب طرح جنجالی کلینیک صنعت ارایه نداده است.

ماجرا کمک 5 میلیارد تومانی به این اختراع  از آنجا آغاز شد که یک جوان به همراه یک تیم 30 نفره با هدف آسیب شناسی و عارضه‌یابی صنایع در سال 1386 اقدام به تاسیس نهادی تحت عنوان «کلینیک صنعت» کرد و در نامه‌ای خطاب به ریاست جمهوری طرح را معرفی کردند. نامه مربوط به این طرح و پروژه نیز از ریاست جمهوری به وزارت صنایع ارجاع داده شد.

پس از چند ماه جلسات و نشست‌های مشترک و ارایه طرح‌ها و پروژه‌های متنوع از سوی طراحان جوان طرح به وزارت صنایع و زیرمجموعه های آن و تأیید طرح‌ها و قول‌های مساعد برای همکاری در اجرای طرح هیچ اقدام مشخصی از سوی وزارت انجام نشد و طراحان در پیچ و خم اداری وزارت خانه سرگردان شدند .

پس از چندی به ناگاه این طرح توسط وزارت متبوعه دقیقا کپی برداری شد و وزیر جوان پس از یک مانور تبلیغاتی و رسانه ای گسترده از طراحی یک طرح عظیم برای نجات صنعت کشور با عنوان «کلینیک صنعت» خبر داد و مدتی بعد ساختاری را با همین عنوان و مأموریت و شرح وظیفه مشخص در وزارت خانه ایجاد کرد و جالب آن که محرابیان در مصاحبه‌های متعدد با تأکید بر ابتکار خود در نجات صنعت از بحران از اختصاص 5 میلیارد تومان به این طرح خبر داد. به این ترتیب طراحان طرح بعد از دو سال تلاش از پروژه کنار گذاشته شدند و نامه و اعتراضات متعدد آنها ره به جایی نبردند.(اسناد و مدارک مربوطه موجود است)

پیگیریهای خبرنگار ما از مسئولان وزارت صنایع هم برای چگونگی هزینه کرد و تاثیرات این طرح برای صنعت کشور و دستاوردهای آن برای درمان بخش های بیمار صنعت هم ره به جایی نبرد و از پاسخگویی خودداری کردند.با این حال بررسی ها نشان می دهد که وزارت صنایع اقدام به راه اندازی كلينيك صنعت كشور در پارک فناوری دانشگاه تهران کرده اما درباره عملکرد آن گزارشی تاکنون منتشر نشده است.
نظرات بینندگان