arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

اتاوا به پناهجویان سوری 200 میلیون دلار کمک می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 به نقل از رادیوکانادا، دولت اتاوا بنا بر وعده انتخاباتی خود مبلغ صد میلیون دلار کمک بشردوستانه به پناهجویان سوری اختصاص داد.

ماری کلود بیبو، وزیر توسعه بین المللی گفت: کانادایی ها می توانند مفتخر باشند، از بیست و پنج هزار پناهجوی سوری استقبال کنند، اما می دانیم که میلیون ها پناهجوی دیگر در منطقه و در شرایط ناپایدار و آینده ای نامعلوم زندگی می کنند. آنها نیز نیاز به حمایت دارند.

این مبلغ در اختیار عملیات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در کشورهایی که مهاجران سوری به آنها پناه بردند قرار خواهد گرفت. بر این اساس، کمیساریای عالی پناهندگان در کشورهای لبنان سی میلیون دلار کانادا، اردن بیست و دو میلیون دلار، ترکیه پانزده میلیون ، عراق پنج میلیون و مصر سه میلیون دریافت خواهد کرد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که هم اکنون در خاک سوریه فعالیت دارد، می تواند روی کمک سیزده میلیون دلاری کانادا حساب کند.

به گفته وزیر توسعه بین المللی کانادا، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل میزان نیازهای خود برای سال دو هزار و پانزده را دو میلیارد دلار ارزیابی کرده بود. به عنوان مثال بودجه این کمیساریا در لبنان در سال جاری به هفتصد و چهل میلیون دلار رسید. بنابر این سی میلیون دلار اهدایی کانادا تنها حدود چهار درصد این بودجه را تشکیل می دهد.

نظرات بینندگان