arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

کواکبیان: با سکوت دستگاه ديپلماسي ایران، عربستان بيشتر پر رو شده است

وی طي تذكري با استناد به ماده 107 آيين نامه ، گفت:‌ من به آقاي لاريجاني و شما آقاي ابوترابي به عنوان رئيس جلسه، امروز تذکر مي دهم که بايد مسائل روز در مجلس مشخصا بيان شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کواکبیان گفت: آل سعود در بحرين مرتکب جنايت شده است و حسينيه ها و مساجد را تخريب مي کند و حتي در کشور خودمان نيز در سيستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان اقداماتي انجام مي شود اما با سکوت دستگاه ديپلماسي اين افراد بيشتر پر رو شده اند و مي گويند مي خواهند کارمندان سفارت خود را فرا بخوانند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، وی طي تذكري با استناد به ماده 107 آيين نامه ، گفت:‌ من به آقاي لاريجاني و شما آقاي ابوترابي به عنوان رئيس جلسه، امروز تذکر مي دهم که بايد مسائل روز در مجلس مشخصا بيان شود.

کواکبیان با بيان اينکه شکستن اقتدار وزارت اطلاعات در هر کشوري به نفع و مصلحت نيست اظهار داشت: بنده به عنوان عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عرض مي کنم که در شرايط تحولات فعلي منطقه، اين اتفاق هرگز به مصلحت نظام نيست.

وی با اشاره به اينکه در جلسه راي اعتماد، مخالف وزير اطلاعات صحبت کرده بود، افزود: امروز بنده اعتقاد دارم که تصميمات عجولانه و شتاب زده در اين باره ترجيح منافع شخصي به منافع اصلي نظام است و کار بسيار نادرستي است.

کواکبیان تصريح کرد: يک عرف نانوشته اي در کشور داريم که 4 وزير وزارتخانه هاي کشور امور خارجه، اطلاعات و دفاع حتما بايد با مشورت رهبري جابجا شوند.

نماينده سمنان همچنين با اشاره به اينکه اخيرا در کميسيون امنيت ملي تصويب شده که حتي کارمندان وزارت اطلاعات با 35 سال سابقه فعاليت باز هم بتوانند در اين وزارتخانه فعاليت داشته باشند افزود: من تعجب مي کنم که برخي سايت‌ها، نمي فهمند که اينجا بحث اصلاح طلبي و اصولگرايي نيست بلکه موضوع مصلحت نظام و حمايت از حکم رهبري است و اينها دارند به خاطر يک دستمال قيصريه را به آتش مي کشند.

كواكبيان تاکيد کرد: من معتقدم همانطور که رهبري فرمودند بهتر است که مسائل فرعي را به مسئله اصلي تبديل نکنيد و اگر واقعا مجلس به مسائل نظارتي خود دقت لازم را داشته باشد اين مسائل پيش نمي آيد.

کواکبيان همچنين با اشاره به لشکر کشي آل سعود به بحرين گفت: آل سعود در بحرين مرتکب جنايت شده است و حسينيه ها و مساجد را تخريب مي کند و حتي در کشور خودمان نيز در سيستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان اقداماتي انجام مي شود اما با سکوت دستگاه ديپلماسي اين افراد بيشتر پر رو شده اند و مي گويند مي خواهند کارمندان سفارت خود را فرا بخوانند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس،‌ از دستگاه ديپلماسي کشور خواست تا تصميم جدي درباره حج عمره اتخاذ کند.
نظرات بینندگان