arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

مشکلات پنهان سریال "قلب یخی"

تهيه‌كننده‌ي سريال «قلب يخي» گفت: اين سريال، اولين سريال نمايش خانگي بود و به همين دليل با تعدادي مشكلات پنهان مواجه شد كه باعث شد بين دو فصل تعطيلي بدهيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهيه‌كننده‌ي سريال «قلب يخي» گفت: اين سريال، اولين سريال نمايش خانگي بود و به همين دليل با تعدادي مشكلات پنهان مواجه شد كه باعث شد بين دو فصل تعطيلي بدهيم.

سيدكمال طباطبايي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، درباره‌ي مشكلات به وجود آمده براي سريال محمدحسين لطيفي، خاطرنشان كرد: از آنجا كه «قلب يخي» در خارج از كشور ثبت نشده و در داخل هم سازماندهي براي مبارزه با قاچاق صورت نگرفته بود، از طرفي هم متن‌هاي كار آماده نبود، تصميم گرفتيم بين دو فصل تعطيلي داشته باشيم تا با شرايط بهتري كار را ادامه دهيم.

وي ادامه داد: در فصل اول هم قسمت‌هاي سريال‌ به صورت منظم توزيع نمي‌شد و وقفه‌هايي در توزيع ايجاد مي‌شد. اين مسأله را هم بايد سازماندهي مي‌كرديم و شرايطي را به وجود مي‌آورديم كه اين اتفاق كمتر رخ دهد. به خاطر اين تأخير‌ها نيز چندبار از مخاطبان عذرخواهي كرده بوديم.

تهيه‌كننده‌ي «قلب يخي» همچنين گفت: حدودا دو ماه به سال نو باقي مانده بود كه تصميم گرفتيم فصل دوم سريال را بسازيم، اما چون «قلب يخي» بازيگران زيادي با قراردادهاي مختلف دارد، سازماندهي اين امر و رسيدن به نقطه‌ي مشترك نيز زمان زيادي از ما گرفت. به همين دليل، تصميم گرفتيم بعد از عيد شروع كنيم تا توزيع سريال به صورت منظم صورت گيرد. سعي مي‌كنيم تا اوايل خردادماه اين كار به دست مخاطبان برسد.

طباطبايي بيان كرد: شايعاتي كه به وجود آمده، سوءتفاهمي از حرف‌هاي آقاي لطيفي بود كه در مصاحبه‌اي رخ داد و بعد‌ها هم اصلاح شد. اين طور نيست كه پروژه از لحاظ مالي به مشكل خورده باشد كه اگر به اين صورت بود، ادامه‌ي «قلب يخي» طبيعتا منطقي نخواهد بود.

وي با اشاره به بحث كپي‌رايت «قلب يخي» گفت: در فصل اول سريال «قلب يخي» ثبت جهاني نشده بود و ما نيز براي اين كار سازماندهي نداشتيم؛ اما در حال حاضر وكلاي ما كار را ثبت جهاني كرده‌اند. در حال انجام يك برنامه‌ريزي براي داخل كشور هم هستيم كه مي‌تواند تأثير زيادي داشته باشد.

اين تهيه‌كننده ادامه داد: تحت فشار عجيبي قرار داشتيم، تعداد مخاطبان و واكنش‌ها نشان مي‌داد «قلب يخي» دو يا سه ميليون بيننده دارد؛ اما آمار اورجينالي كه به دست ما مي‌رسيد، اين تعداد نبود. به همين دليل بايد اين مسأله را حل مي‌كرديم. اين امر زمان زيادي برد، اما ناچار بوديم اين مسأله را حل كنيم.

طباطبايي در بخش ديگري از سخنانش اعلام كرد: به جز بخش پاياني فيلمنامه، همه‌ي قسمت‌هاي فيلمنامه نوشته شده است، اما در زمان تصويربرداري آخرين بازبيني‌ها توسط نويسنده و كارگردان انجام مي‌شود. اين سريال قرار است در 10 بسته ارايه شود كه هر بسته شامل دو قسمت و حدود 75 دقيقه است.

وي اضافه كرد: در همان بسته‌هاي سي‌دي يا دي‌وي‌دي، قسمت‌هايي از پشت صحنه اضافه مي‌شود كه شكل جديد و نويي دارد كه با شكل‌هايي از پشت صحنه كه در بقيه‌ي كارها مي‌بينيم متفاوت است. «آنچه گذشت» و «آنچه خواهيد ديد» نيز در اين بسته‌ها وجود دارد. يك مجموعه است كه به دست مخاطب خواهد رسيد.
نظرات بینندگان