arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴

دولت سر دو راهی گتوند/ تعیین تکلیف تا 10 روز دیگر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از تعیین تکلیف سد گتوند تا 10 روز دیگر خبر داد و گفت: هدف وزارت نیرو و جهاد کشاورزی این است که نتیجه مطالعات انجام شده، در شورای عالی تصویب شود.

رحیم میدانی با بیان این‌که در حال حاضر مدیریت مخزن سد گتوند در حال انجام است، اظهار کرد: قرار بر این است که مدیریت مخزن نیز ادامه پیدا ‌کند.

وی با بیان این‌که در شورای عالی آب اختلاف‌نظر در میزان شوری آب سد گتوند وجود داشت، ادامه داد: دستگاه‌هایی که برای هدایت انتقال آب در سد گتوند قرار داده‌ایم به‌طور دقیق فرآیند اندازه‌گیری را انجام می‌دهند، اما با این وجود برای تمام دستگاه‌هایی که به اعداد ما شبهه داشتند این امکان را فراهم کردیم که در هر زمانی که بخواهند این اعداد را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گفته میدانی عقیده وزارت نیرو و جهاد کشاورزی این است که علاوه بر مدیریت مصرف مطالعه درباره‌ی انتقال آب نیز در شورای عالی تصویب شود.

وی با بیان این‌که باید تاثیرات انتقال آب به خلیج فارس و حوضچه‌های تبخیری از نظر اثرات زیست‌ محیطی مورد مطالعه قرار بگیرد، تاکید کرد: این موارد باید در شورای عالی آب تصمیم‌گیری و مورد اجرا قرار بگیرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: تا 10 روز هفته آینده شورای عالی آب تشکیل و در مورد تعیین تکلیف سد گتوند تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

میدانی با بیان این‌که پیشنهاد کارگروه، مدیریت مخزن و مطالعه انتقال به فاصله کوتاه است، اظهار کرد: مدیریت مخزن در سد گتوند کماکان باید صورت بگیرد، اما نظر وزارت نیرو این است که اگر آب شور از داخل مخزن خارج شود اثرات بهتری برجای می‌ماند.

وی در خصوص میزان هزینه اجرای طرح انتقال آب از سد گتوند اضافه کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته میزان هزینه این طرح 700 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که مدیریت مخزن عملا هزینه‌ای ندارد، تاکید کرد: امیدواریم که بتوانیم با تصویب این طرح مشکلات سد گتوند را برطرف کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان