arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۷۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴

لاوروف: سرنوشت اسد را در مذاکرات وین بستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیرامور خارجه روسیه اعلام کرد: مشروط کردن سرنوشت بشار اسد رییس جمهوری سوریه با مبارزه با تروریسم غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روسی، «سرگئی لاوروف» روز پنجشنبه پس از دیدار با «جان کری» همتای آمریکایی خود، درگفت وگو با خبرنگاران گفت: موضوع سرنوشت بشار اسد رییس جمهوری سوریه مطرح نیست.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد ازمواضع کشورهای غربی درمساله سوریه اظهارکرد: کشورهای غربی دائما سرنوشت بشار اسد را شرط برای همکاری وتشریک مساعی درمبارزه با تروریسم بین المللی عنوان می کنند.

وی گفت: اما موضوع سرنوشت بشار اسد را در جریان مذاکرات وین بستیم و در اسناد این اجلاس تاکید شده است که فقط مردم سوریه می توانند سرنوشت کشور ورییس جمهوری خود را تعیین کنند.
رییس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: دراسناد اجلاس وین هیچ گونه تلاشی برای تعیین از پیش روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه صورت نگرفته و پیش شرطی هم برای مبارزه با تروریسم تعیین نشده است.

کشورهای اردوگاه ضدسوری اعم ازکشورهای غربی یا عربی درچهارسال بحران سوریه همواره به مداخله جویی درامور داخلی این کشور پرداخته وسعی کرده اند باحمایت ازتروریست ها حکومت قانونی سوریه را سرنگون کنند.

روسیه دراین بازه زمانی همواره برحق ملت سوریه برای تعیین سرنوشت کشورخود بدون مداخله خارجی تاکید کرده وتلاش ها دراین زمینه تا الان ادامه دارد.

درراستای این سیاست وبا موافقت وهماهنگی دولت وارتش سوریه، نیروهای روسیه در بیش از دو ماه اخیر عملیات هوایی علیه تروریست ها انجام داده وتاکنون حدود 7 هزار مرکز تروریست ها در مناطق مختلف سوریه توسط هواپیماهای روسی نابود شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
3
3
آفرین برروسیه که انصافا روندجنگ راتغییر دادوباقدرت علیه گروهای تروریستی اقدام کرده
امید صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
2
6
با سلام. احساس می کنم وقتی خبری منتشر می کنید بهتر است تحلیل خبر را بر عهده مخاطبان خود بگذارید و اگر قصد ارائه تحلیلی در یک موضوع خاص وجود دارد این تحلیل باید به صورت مجزا و با اسم و امضای تحلیلگر منتشر شود. مثلا در این خبر صرف نقل قول از وزیر امور خارجه روسیه جنبه خبری دارد و مابقی مطالب برداشت شما از موضوع است که می تواند درست یا نادرست باشد. اخلاق حرفه ای رسانه ای ایجاب می کند که تحلیل از محتوای خبر مجزا باشد و البته نام نویسنده تحلیل نیز در آن ذکر شده باشد. باز هم از زحمات شما سپاسگزارم.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
6
2
دقیقا همینطور است و با پوست و گوشت و استخوان این جمله لاورف را احساس کردیم و باید با طلا نوشت:
"کشورهای اردوگاه ضدسوری اعم ازکشورهای غربی یا عربی درچهارسال بحران سوریه همواره به مداخله جویی درامور داخلی این کشور پرداخته وسعی کرده اند باحمایت ازتروریست ها حکومت قانونی سوریه را سرنگون کنند."
لعنت ابدی بر اینان باد: انشاالله
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
6
2
قطعا این جمله لاوروف صحیح است و در واقع غرب و عرب دست نشانده صهیونیزم بین الملل به سرکردگی انگلیس مکار سعی در تضعیف و محو جبهه مقاومت به رهبری سوریه و لبنان را دارد. .
نظرات بینندگان