arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

ازدحام جمعیت در فرودگاه‌های نجف و بغداد و سرگردانی زائران/ تاخیر 9 ساعته در پروازها/ خسارت تاخیر چقدر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سازمان هواپیمایی گفت: باتوجه به ازدحام جدید در فرودگاه نجف و بغداد طبیعاً خدمت رسانی با کندی انجام شده است و تاخیرهایی را که شاهد هستیم ناشی از این موضوع است.

 محمد خداکرمی در خصوص تاخیرهای 9 ساعته در فرودگاه های نجف و بغداد، اظهار کرد: برخی از تاخیرها ناشی از کوتاهی خود شرکت هاست که باید پاسخگو باشند.
 
وی افزود: اگر پروازی از تهران و دیگر شهرها برای فرودگاه نجف با تاخیر انجام شود شرکت های هواپیمایی باید پاسخگو باشند.
 
خداکرمی ادامه داد: سازمان هواپیمایی بر اساس ظرفیت و توان ناوگان هوایی مجوزهای پرواز را صادر می کند به طوری که امکان آن هم وجود اشته باشد.
 
معاون سازمان هواپیمایی ادامه داد: سازمان هواپیمایی با شرکت های هواپیمایی که تاخیر داشته باشند و این تاخیر ناشی از برنامه ریزی خودشان باشد برخورد می کند و مدیران این شرکت ها بازخواست می شوند و در صدور مجوزهای بعدی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
 
خسارت تاخیر چقدر است؟
خداکرمی با بیان اینکه میزان خسارت تاخیرها بستگی به تعهدات فروشنده بلیت دارد، اضافه کرد: برای پروازهای خارجی هر شرکت هواپیمایی خودشان در راستای نظام نامه عملیاتی و حقوق مسافران نسبت به خسارت و خدمات باید طبق آن الگوی خودشان رفتار کنند.
 
وی تصریح کرد: میزان خسارت بستگی به شرایطی که در فروش بلیت قید شده دارد اما به طور کلی شرکت های هواپیمایی باید پاسخگو باشد و اگر نیاز به اسکان مسافر دارد یا پذیرایی باید انجام دهند.

میزان
نظرات بینندگان