arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

برف پروازهای ترکیه به مقصد تهران را در تبریز زمین گیر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرواز های ترکیه به مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز فرود آمدند.
 
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در این خصوص به ایرنا گفت: به دلیل شرایط بد آب و هوایی سه پرواز استانبول به تهران در ساعات 6.50، 7.10 و 7.20 صبح امروز در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز فرود آمدند.
 
مصطفی صفایی با اشاره به اینکه این فرودگاه پذیرای مسافران سه شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین، آتا و زاگرس بوده، افزود: تعدادی از این مسافران بارهای خود را تحویل گرفتند و مابقی منتظر پرواز تبریز به تهران ماندند.
 
وی ادامه داد: با توجه به بهتر شدن وضعیت آب و هوایی دو پرواز فرود آمده در تبریز به مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام و پرواز سوم نیز در حال مسافرگیری است.
 
صفایی گفت: به جز پرواز های تبریز - تهران هیچ یک از پرواز های این فرودگاه لغو نشده است و پرواز ساعت هفت صبح تبریز- تهران با تاخیر انجام شد.
 
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز و در ارتفاع 1494 متری از سطح دریا در زمینی به وسعت 420 هکتار با قدمت 65 سالواقع شده است.
 
فرودگاه تبریز در سال 1329 شمسی با ماموریت ارایه خدمات هوایی، پروازهای برنامه ای و غیربرنامه ای، آموزشی و نظامی برای مسافرین، متقاضیان و سایر ارگانهای کشوری و تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ICAO در محل کنونی تأسیس شد.
 
در سال 1356 پرواز حجاج از این فرودگاه شروع و از سال 1370 با تصویب هیات دولت به عنوان فرودگاه بین المللی نام گذاری و در سال 1378 به عنوان یکی از فرودگاه های درجه یک کشور انتخاب شده و از آن تاریخ به عنوان یکی از چهار فرودگاه Open Sky (آسمان باز) ایران خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری ارایه می کند.
 
این فرودگاه هم اکنون با داشتن حدود 200 پرواز داخلی و 20 پرواز خارجی ورودی و خروجی در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهیزات ناوبری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است و در حال حاضر دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان