arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

معاون احمدی نژاد: كاهش «ساعت كاري» قانوني بوده است

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور اعلام كرد: تصميم استانداري تهران براي كاهش "ساعت كاري دستگاه‌هاي‌ اجرايي در كلانشهر تهران" قانوني بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور اعلام كرد: تصميم استانداري تهران براي كاهش "ساعت كاري دستگاه‌هاي‌ اجرايي در كلانشهر تهران" قانوني بوده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، لطف‌الله فروزنده در حاشيه همايش «مسوولان هماهنگي و روساي هيات‌هاي بدوي و تجديدنظر و رسيدگي به تخلفات اداري وزارتخانه‌ها، نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي» با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اين كه قانوني تحت عنوان قانون "مبارزه با فضاي آلوده" وجود دارد، افزود: در ماده هفتم اين قانون به شوراي ترافيك و محيط زيست اين اختيار داده شده است كه در مواقع تشديد آلودگي، تصميمات لازم را اتخاذ كند.

وي با بيان اين كه محدود كردن امكان تردد خودروها در سطح تهران يكي از اين تصميمات بود كه در سال گذشته از سوي كميته اضطرار آلودگي هواي تهران اتخاذ شد، عنوان كرد: طبيعتا وقتي كه در اياب و ذهاب محدوديت ايجاد مي‌شود، كاركنان دولت نيز تحت‌الشعاع اين تصميم قرار مي‌گيرند، بنابراين ساعات كار ادارات طي بخشنامه‌اي به 8 تا 14:30 كاهش يافته است.

فروزنده در عين حال يادآور شد: در اين بخشنامه توصيه‌هايي نيز ذكر شده است كه از جمله آنها اين است كه مراكزي كه خدمات خاص و مستقيمي همچون خدمات بهداشتي، درماني و شبانه‌روزي ارائه مي‌دهند، بايد نسبت به خدمت‌رساني به مردم در طول سال به كار خود اقدام كنند، اما كاركناني كه خدمات مستقيم ارائه نمي‌دهند، مي‌توانند براي جبران كاهش ساعت كاري، از موضوع «دور كاري» استفاده كنند.


وي با اشاره به حذف «ساعت ناهار» دستگاه‌هاي اجرايي، اظهار كرد: بابت ناهار كارمندان، وجه نقدي به آنها تعلق مي‌گيرد و در عوض آنها بايد كليه ساعت كاري خود را به خدمت‌رساني اختصاص دهند كه از اين طريق علاوه بر صرفه‌جويي در وقت و هزينه، به كاهش آلودگي هوا نيز كمك مي‌شود.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور با بيان اين كه معاون حقوقي بنده به عنوان نماينده هيات عالي ديوان عدالت اداري معرفي شده است، عنوان كرد: قطعا دفاعيات خود را در هيات مذكور مطرح مي‌كنيم، چرا كه تابع قانون هستيم.

فروزنده با اشاره به انجام يك نظرسنجي در ميان 300 هزار نفر از افرادي كه ارباب‌رجوع دستگاه‌هاي مختلف اجرايي بودند، افزود: نتايج اين نظرسنجي نشان مي‌دهد كه ميزان رضايتمندي مردم از نحوه خدمت‌رساني ادارات، بيشتر شده است.

وي در عين حال با تاكيد بر اين كه اين موضوع بايد بهتر از گذشته شود، تصريح كرد: راه حل دستيابي به نصاب بالاي رضايت مردم از خدمت‌رساني دستگاه‌ها، توسعه دولت الكترونيك است.

وي با بيان اين كه دفاتر پيشخوان روستايي بايد در سراسر كشور توسعه يابد، ادامه داد: هر دستگاه بايد ميز خدمتي تعريف كند كه در آن دسته‌هاي مختلف خدمات الكترونيكي و غيرالكترونيكي پيش‌بيني شده باشد.

افزايش حقوق، ارتقاي پست و مسكن مهر در انتظار كارمنداني كه از تهران منتقل شوند

فروزنده درباره انتقال كاركنان دولت از تهران نيز تصريح كرد: انتقال كاركنان از تهران 14 برنامه مجزا دارد كه به طور مستمر دنبال مي‌شود و تنها يكي از اين برنامه‌ها انتقال داوطلبانه كاركنان بوده است.

وي افزود: تلاش مي‌كنيم 10هزار نفري كه به صورت داوطلبانه از تهران خارج شدند و نيز 10هزار نفري كه به تبع سازمان‌هايي كه در آن خدمت مي‌كنند از تهران انتقال خواهند يافت را برابر آن چه وعده كرده بوديم، تامين كنيم و خدماتي همچون افزايش حقوق، ارتقاي پست و مسكن مهر را به طور كامل براي آنها انجام دهيم، چرا كه در اين صورت قطعا فضاي انگيزشي براي انتقال از تهران ايجاد خواهد شد و در تابستان شاهد افزايش اين روند خواهيم بود.

وي همچنين درباره ساختمان‌هاي مازاد استانداري تهران كه با گذشت سه ماه از مزايده آنها هنوز به فروش نرفته است، گفت: اين موضوع در دولت مطرح شده است و استانداري بايد راه‌حل ديگري را براي اين امر اتخاذ كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمودرضا رهبر
|
Canada
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
یعنی‌ این یه کارتون دیگه قانونیست؟!
نظرات بینندگان