arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

سیستم جدید هشدار تروریستی آمریکا به‌زودی اعلام می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که سیستم هشدار تروریستی که قرار است این نهاد طی چند روز آتی اعلام کند مبتنی بر بازنگری در سیستم قبلی است.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از شبکه خبری ای‌بی‌سی، یکی از مقامات این وزارتخانه با تاکید بر اینکه این سیستم "یک سیستم جدید" نیست خاطرنشان کرد، این سیستم بیشتر از آنکه یک سیستم جدید باشد "بازنگری در سیستم قبلی" است.

این مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا ادامه داد: اوایل سال جاری، جی جانسون، وزیر امنیت داخلی دستور بازنگری "سیستم مشورتی تروریسم ملی" را صادر کرد که طی آن درباره چگونگی افزایش کارآمدی این وزارتخانه و انتقال سریع اطلاعات به مردم و سایر شرکا در قبال تهدیدات ملی تصمیم‌گیری شود. این یک سیستم جدید نیست بلکه تغییرات در آن در آینده نزدیک از سوی وزارتخانه مربوطه اعلام خواهد شد.

وی افزود: مثل همیشه ما اقدامات امنیتی خود را بسته به شرایط روز سازگار می‌کنیم تا از مردم آمریکا در مقابل تهدیدات حفاظت کنیم.

در همین حال جانسون پیش از این اعلام کرده بود: معتقدم ما باید برای اطلاع‌رسانی به مردم دست به اقدامات بهتری بزنیم و با این کار برخی ابهامات درباره تهدیدات تروریسم جهانی و اینکه ما چه کاری درباره آن می‌کنیم و از مردم چه درخواستی داریم، رفع کنیم.

جانسون تاکید کرد: آمریکا وارد فاز جدیدی در تهدید تروریست‌های جهانی شده و به یک سیستم هشداری نیاز دارد که بتواند پاسخگوی این وضعیت باشد.

سیستم ان‌تی.ای.اس موسوم به سیستم مشورتی تروریسم ملی که جایگزین سیستم هشدار رنگی قبلی شده تاکنون هرگز به حالت فعال درنیامده است چرا که فعال شدن آن به تهدیدی مشخص و عینی علیه امنیت ملی وابسته است. جانسون نیز که در ماه اکتبر خبر بازنگری این سیستم را اعلام کرده بود خبر از اعلام برنامه جدید طی چند روز آتی دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان